Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
Bir iletişim görevi olan ve aynı zamanda uzmanlık gerektiren halkla ilişkiler alanının günümüz iletişim teknolojileri ile yeniden harmanlanarak, günümüz interaktif ve çok yönlü iletişim ortamında yeniden yorumlamak amaçtır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Cihan Sercan Çakır
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Salı, 11.00-12.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Cats Sanat Sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri
-Salı, 13.00-14.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Cats Sanal Sınıf
Yeni İletişim teknolojilerinin halkla ilişkiler alanına yansımalarının açımlanması.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Web 2.0 kavramı ile birlikte gelen PR 2.0 kavramının açımlanması.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Web 2.0 kavramı ile birlikte gelen PR 2.0 kavramının açımlanması.
Sözlü anlatım
11. Hafta
PR 2.O’ın uygulama alanlarından biri olan Bloglar ile ilgili bilgiler aktarılması.
Sözlü anlatım
12. Hafta
PR 2.0’ın diğer uygulama alanları olan Podyayınları ve Wiki’ler ile ilgili bilgiler aktarılması.
Sözlü anlatım
13. Hafta
PR 2.0 için önemli bir araç olan zengin içerikli web siteleri ile ilgili güncel örnekler üzerinden bilgi aktarılması.
Sözlü anlatım
14. Hafta
İnternet ortamında halkla ilişkilerde kriz yönetimi konusunun değerlendirilmesi.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Yeni Medya kavramını tanımlayabilecek ve toplumsal etkisini değerlendirebilecek.
ÖÇ-2
Halkla İlişkileri kavrayabilecek ve yeni medyayla ilişkisini kurabilecek.
ÖÇ-3
Halkla İlişkiler açısından konvansiyonel medya ve yeni medyanın arasındaki farklılıkları görebilecek.
ÖÇ-4
Sosyal Medyanın ürettiği yeni iletişim dilini çözümleyebilecek.
ÖÇ-5
Yeni Medyada sürdürülen Halkla İlişkiler kampanyalarını analiz edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek