Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SOSYAL MEDYADA HALKLA İLİŞKİLER

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM6002 6 SOSYAL MEDYADA HALKLA İLİŞKİLER 2/0/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.

Bir iletişim görevi olan ve aynı zamanda uzmanlık gerektiren halkla ilişkiler alanının günümüz iletişim teknolojileri ile yeniden harmanlanarak, günümüz interaktif ve çok yönlü iletişim ortamında yeniden yorumlamak amaçtır. 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Cihan Sercan Çakır
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Salı, 11.00-12.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Cats Sanat Sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri -Salı, 13.00-14.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Cats Sanal Sınıf
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Betimlemek, açıklamak, çözümlemek, örneklemek, tartışmak.

Temel Kaynaklar

- Peltekoğlu, Filiz Balta; Halkla İlişkiler Nedir?, Genişletilmiş 5. Baskı, Beta Basım YayımDağıtım A.Ş., İstanbul, 2007.

- Sayımer, İdil; Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2008.

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Halkla İlişkiler kavramının açımlanması. Sözlü anlatım
2. Hafta Halkla İlişkiler alanı ile ilgili genel bilgilerin verilmesi. Sözlü anlatım
3. Hafta Halkla İlişkilerin tarihsel gelişimi hakkında bilgiler aktarılması. Sözlü anlatım
4. Hafta Halkla İlişkiler Teorileri hakkında bilgilerin aktarılması. Sözlü anlatım
5. Hafta Güncel Halkla İlişkiler uygulamaları ile ilgili örneklerin aktarılması. Sözlü anlatım
6. Hafta Güncel Halkla İlişkiler kampanya örneklerinin tartışılması. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Yeni İletişim teknolojilerinin halkla ilişkiler alanına yansımalarının açımlanması. Sözlü anlatım
9. Hafta Web 2.0 kavramı ile birlikte gelen PR 2.0 kavramının açımlanması. Sözlü anlatım
10. Hafta Web 2.0 kavramı ile birlikte gelen PR 2.0 kavramının açımlanması. Sözlü anlatım
11. Hafta PR 2.O’ın uygulama alanlarından biri olan Bloglar ile ilgili bilgiler aktarılması. Sözlü anlatım
12. Hafta PR 2.0’ın diğer uygulama alanları olan Podyayınları ve Wiki’ler ile ilgili bilgiler aktarılması. Sözlü anlatım
13. Hafta PR 2.0 için önemli bir araç olan zengin içerikli web siteleri ile ilgili güncel örnekler üzerinden bilgi aktarılması. Sözlü anlatım
14. Hafta İnternet ortamında halkla ilişkilerde kriz yönetimi konusunun değerlendirilmesi. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Yeni Medya kavramını tanımlayabilecek ve toplumsal etkisini değerlendirebilecek.
ÖÇ-2Halkla İlişkileri kavrayabilecek ve yeni medyayla ilişkisini kurabilecek.
ÖÇ-3Halkla İlişkiler açısından konvansiyonel medya ve yeni medyanın arasındaki farklılıkları görebilecek.
ÖÇ-4Sosyal Medyanın ürettiği yeni iletişim dilini çözümleyebilecek.
ÖÇ-5Yeni Medyada sürdürülen Halkla İlişkiler kampanyalarını analiz edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5