Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir
Hayatımızın her alanında yer alan bilgi toplumunun unsurlarını, teknolojinin getirdiği yenilikler ile nasıl harmanlandığını anlatmak; günümüzde refahın sembolü olarak kabul edilen bilgiyi elde etmek, değiştirip, dönüştürmek ve gerektiğinde başkalarına iletmek ile ilgili tüm süreçleri aktarmak dersin temel amacıdır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Pınar Dağ
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Pazartesi, 18.00-19.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, Cats Sanal Oda
Görüşme Saatleri ve Yeri
-Pazartesi, 17.00-18.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, Cats Sanal Oda
Öğrenciler veri kaynaklarının neler olduğunu ve nasıl veri kümeleri oluşturulduğunu öğrenecek.
ÖÇ-2
Öğrenciler verinin toplanması, analiz edilmesi ve görselleştirilmesi süreci üzerinde hakimiyet kazanacak.
ÖÇ-3
Öğrenciler bilgi edinme özgürlüğü talebi ile açık veri ilişkisini kurabilecek.
ÖÇ-4
Öğrenciler dijital içeriği doğrulama ve açık veri oluşturma pratiği yapacak.
ÖÇ-5
Öğrenciler etkili görsel iletişim, veri görselleştirme ve haritalandırma yapabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek