Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


YENİ MEDYA VE ETİK

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM6004 6 YENİ MEDYA VE ETİK 2/0/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
Hız düzeyi, kapsama alanın genişliği birçok imkânı kullanıcılarına sunan yeni medya ortamı, kullanıcıları aynı zamanda hem üretici hem de tüketici olarak konumlandırmaktadır. Bu durum da iletişim alanındaki etik kavramının farklı ve yeni boyutlarda incelenmesini de gerekli kılmaktadır.  Ortaya çıkan etik sorunların, nedenleri ve çözümleri ile tartışılması gerekmektedir. Ders kapsamında yeni medya kavramı, yeni medyanın gelişimi ve özelliklerinin ele alınması, bu alanda yaşanan etik sorunlar ile bu sorunlara ilişkin tüm unsurların kapsamlı olarak anlaşılmasını sağlamak amaçlanmıştır. 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Nurhan Yel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Salı, 09.00-10.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, AK B16
Görüşme Saatleri ve Yeri -Pazartesi, 13.00-15.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, 1-D-09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Betimlemek, açıklamak, çözümlemek.

Temel Kaynaklar

- Binark M ve Bayraktutan G, Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Kalkedon Yayınları, İstanbul, 2013

- Uzun, Ruhdan. İletişim Etiği, sorunlar ve sorumluluklar, Dipnot Yayınları, İstanbul, 2011

Diğer Kaynaklar -Keane, John. Medya ve Demokrasi, (Çev.) Haluk Şahin, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2010

-Demir V,  Medya Etiği, Beta Yayınları, İstanbul, 2006
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yeni medya ve sosyal medya kavramlarının açıklanması Sözlü anlatım
2. Hafta İnternet teknolojileri ve yeni medyanın temel özelliklerinin anlatılması Sözlü anlatım
3. Hafta Sosyal medya ve geleneksel medyanın yapısal farklılıklarının tartışılması Sözlü anlatım
4. Hafta Etik kavramının anlatılması Sözlü anlatım
5. Hafta Düşünce ve kanıları serbestçe açıklayabilme hakkının anlatılması Sözlü anlatım
6. Hafta İletişim Etiğinin toplumsal ve siyasi anlamda tartışılması Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Sosyal medyada etik sorunlar konusunun tartışılması Sözlü anlatım
9. Hafta Özel yaşamın gizliliği ve sosyal medyada ihlaller konusunun aktarılması Sözlü anlatım
10. Hafta Sosyal medyada içerik ve telif/patent hakları konusunun anlatılması Sözlü anlatım
11. Hafta Sosyal medya ve kişisel verilerin güvenliği konusunda bilgi aktarılması Sözlü anlatım
12. Hafta Dijital gözetim olgusunun tartışılması Sözlü anlatım
13. Hafta Dijital gazetecilik ve meslek etiğinin değişen boyutlarının tartışılması Sözlü anlatım
14. Hafta Sosyal medyada var olan etik sorunların çözümüne yönelik önerilerin sunulması Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenciler mesleki etik ilkeleri ve ilkelere uygun davranmanın önemi hakkında bilgi sahibi olacak.
ÖÇ-2Öğrenciler yeni medyanın çeşitli uygulama alanlarında oluşabilecek etik sorunlara dair çözüm üretme becerisi geliştirecek.
ÖÇ-3Öğrenciler yeni medyayla ilgili mesleki alanlarda oluşabilecek etik dışı uygulamaları eleştirebilme yetkinliğine ulaşabilecek.
ÖÇ-4Öğrenciler teorik çalışmalar ışığında yeni medyayla bağlantılı etik konuları kavrayabilecek.
ÖÇ-5Öğrenciler yeni medyada oluşabilecek etik ihlalleri konusunda sorumluluklar ve yaptırımlar hakkında bilgi sahibi olacak.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5