Hız düzeyi, kapsama alanın genişliği birçok imkânı kullanıcılarına sunan yeni medya ortamı, kullanıcıları aynı zamanda hem üretici hem de tüketici olarak konumlandırmaktadır. Bu durum da iletişim alanındaki etik kavramının farklı ve yeni boyutlarda incelenmesini de gerekli kılmaktadır. Ortaya çıkan etik sorunların, nedenleri ve çözümleri ile tartışılması gerekmektedir. Ders kapsamında yeni medya kavramı, yeni medyanın gelişimi ve özelliklerinin ele alınması, bu alanda yaşanan etik sorunlar ile bu sorunlara ilişkin tüm unsurların kapsamlı olarak anlaşılmasını sağlamak amaçlanmıştır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Nurhan Yel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Salı, 09.00-10.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, AK B16
Görüşme Saatleri ve Yeri
-Pazartesi, 13.00-15.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, 1-D-09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Betimlemek, açıklamak, çözümlemek.
Temel Kaynaklar
- Binark M ve Bayraktutan G, Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Kalkedon Yayınları, İstanbul, 2013
- Uzun, Ruhdan. İletişim Etiği, sorunlar ve sorumluluklar, Dipnot Yayınları, İstanbul, 2011
Diğer Kaynaklar
-Keane, John. Medya ve Demokrasi, (Çev.) Haluk Şahin, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2010
-Demir V, Medya Etiği, Beta Yayınları, İstanbul, 2006
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yeni medya ve sosyal medya kavramlarının açıklanması
Sözlü anlatım
2. Hafta
İnternet teknolojileri ve yeni medyanın temel özelliklerinin anlatılması
Sözlü anlatım
3. Hafta
Sosyal medya ve geleneksel medyanın yapısal farklılıklarının tartışılması
Sözlü anlatım
4. Hafta
Etik kavramının anlatılması
Sözlü anlatım
5. Hafta
Düşünce ve kanıları serbestçe açıklayabilme hakkının anlatılması
Sözlü anlatım
6. Hafta
İletişim Etiğinin toplumsal ve siyasi anlamda tartışılması
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Sosyal medyada etik sorunlar konusunun tartışılması
Sözlü anlatım
9. Hafta
Özel yaşamın gizliliği ve sosyal medyada ihlaller konusunun aktarılması
Sözlü anlatım
10. Hafta
Sosyal medyada içerik ve telif/patent hakları konusunun anlatılması
Sözlü anlatım
11. Hafta
Sosyal medya ve kişisel verilerin güvenliği konusunda bilgi aktarılması
Sözlü anlatım
12. Hafta
Dijital gözetim olgusunun tartışılması
Sözlü anlatım
13. Hafta
Dijital gazetecilik ve meslek etiğinin değişen boyutlarının tartışılması
Sözlü anlatım
14. Hafta
Sosyal medyada var olan etik sorunların çözümüne yönelik önerilerin sunulması
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler mesleki etik ilkeleri ve ilkelere uygun davranmanın önemi hakkında bilgi sahibi olacak.
ÖÇ-2
Öğrenciler yeni medyanın çeşitli uygulama alanlarında oluşabilecek etik sorunlara dair çözüm üretme becerisi geliştirecek.
ÖÇ-3
Öğrenciler yeni medyayla ilgili mesleki alanlarda oluşabilecek etik dışı uygulamaları eleştirebilme yetkinliğine ulaşabilecek.
ÖÇ-4
Öğrenciler teorik çalışmalar ışığında yeni medyayla bağlantılı etik konuları kavrayabilecek.
ÖÇ-5
Öğrenciler yeni medyada oluşabilecek etik ihlalleri konusunda sorumluluklar ve yaptırımlar hakkında bilgi sahibi olacak.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek