Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


BİTİRME PROJESİ I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM0001 7 BİTİRME PROJESİ I 1/2/0 Z TÜRKÇE 10
Dersin Amacı
Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.

Dersin amacı, öğrencilerin dört yıllık eğitim yaşamları süresince kuramsal ve uygulamalı alanlarda edindikleri bilgi ve deneyimler doğrultusunda bir proje üretmelerini sağlamaktır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Ceren Bilgici Oğuz; Doç. Dr. Nurhan Yel; Dr. Öğr. Üyesi Sezgi Turfanda; Dr. Öğr. Üyesi Özge Özkök Şişman
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Dr. Öğr. Üyesi Ceren Bilgici Oğuz; Salı, 13.00-15.45. Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AK1C 11-13 Doç. Dr. Nurhan Yel;Salı, 14.00-16.45. Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AK1D 07-09 Dr. Öğr. Üyesi Sezgi Turfanda; Pazartesi, 11.00-13.45. Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AK1B0406
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Temel Kaynaklar -İncelenecek proje konusuyla ilişkili her türlü bilimsel nitelik taşıyan kaynak
Diğer Kaynaklar -Yüz yüze görüşmeler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanımı ve işleyişinin aktarılması Sözlü anlatım
2. Hafta Fikirlerin sunumu ve tartışılması Sözlü anlatım
3. Hafta Fikirlerin sunumu ve tartışılması Sözlü anlatım
4. Hafta Durum analizi bağlamında projenin kurum analizi, hedef kitle analizi ve pazar analizi sunumları Sözlü anlatım
5. Hafta Durum analizi bağlamında projenin kurum analizi, hedef kitle analizi ve pazar analizi sunumları Sözlü anlatım
6. Hafta Durum analizi bağlamında projenin SWOT ve konumlandırma sunumları Sözlü anlatım
7. Hafta Durum analizi bağlamında projenin SWOT ve konumlandırma sunumları Sözlü anlatım
8. Hafta Genel Değerlendirme Genel Değerlendirme
9. Hafta Rakiplerin dijital platformlarının strateji analizi sunumları Sözlü anlatım
10. Hafta Rakiplerin sosyal medya analizi sunumları Sözlü anlatım
11. Hafta Yeni medya bağlamında projelerin iletişim stratejilerinin oluşturulması Sözlü anlatım
12. Hafta Yeni medya bağlamında projelerin iletişim stratejilerinin sunumları Sözlü anlatım
13. Hafta Genel Değerlendirme Sunumları Sözlü anlatım Sunumları
14. Hafta Genel Değerlendirme Sunumları Genel Değerlendirme Sunumları
15. Hafta Genel Değerlendirme Genel Değerlendirme
16. Hafta Genel Değerlendirme Genel Değerlendirme
17. Hafta Genel Değerlendirme Genel Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1İlgi alanı doğrultusunda seçeceği bir konuyu derinlemesine araştırabilecek
ÖÇ-2Proje konusunun kuramsal yaklaşımlarını bilimsel yollarla ortaya koyabilecek
ÖÇ-3Gerçekleştireceği proje ile özgün bir çalışma ortaya koyabilecek
ÖÇ-4Gerçekleştireceği projeyi sözlü ve yazılı olarak yetkin bir şekilde ifade edebilecek
ÖÇ-5Seçtiği konu üzerine yaptığı proje ile alanında uzmanlaşacak
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5