Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
Dersin amacı, öğrencilerin dört yıllık eğitim yaşamları süresince kuramsal ve uygulamalı alanlarda edindikleri bilgi ve deneyimler doğrultusunda bir proje üretmelerini sağlamaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Ceren Bilgici Oğuz; Doç. Dr. Nurhan Yel; Dr. Öğr. Üyesi Sezgi Turfanda; Dr. Öğr. Üyesi Özge Özkök Şişman
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Dr. Öğr. Üyesi Ceren Bilgici Oğuz; Salı, 13.00-15.45. Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AK1C 11-13
Doç. Dr. Nurhan Yel;Salı, 14.00-16.45. Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AK1D 07-09
Dr. Öğr. Üyesi Sezgi Turfanda; Pazartesi, 11.00-13.45. Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AK1B0406
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
-İncelenecek proje konusuyla ilişkili her türlü bilimsel nitelik taşıyan kaynak
Diğer Kaynaklar
-Yüz yüze görüşmeler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanımı ve işleyişinin aktarılması
Sözlü anlatım
2. Hafta
Fikirlerin sunumu ve tartışılması
Sözlü anlatım
3. Hafta
Fikirlerin sunumu ve tartışılması
Sözlü anlatım
4. Hafta
Durum analizi bağlamında projenin kurum analizi, hedef kitle analizi ve pazar analizi sunumları
Sözlü anlatım
5. Hafta
Durum analizi bağlamında projenin kurum analizi, hedef kitle analizi ve pazar analizi sunumları
Sözlü anlatım
6. Hafta
Durum analizi bağlamında projenin SWOT ve konumlandırma sunumları
Sözlü anlatım
7. Hafta
Durum analizi bağlamında projenin SWOT ve konumlandırma sunumları
Sözlü anlatım
8. Hafta
Genel Değerlendirme
Genel Değerlendirme
9. Hafta
Rakiplerin dijital platformlarının strateji analizi sunumları
Sözlü anlatım
10. Hafta
Rakiplerin sosyal medya analizi sunumları
Sözlü anlatım
11. Hafta
Yeni medya bağlamında projelerin iletişim stratejilerinin oluşturulması
Sözlü anlatım
12. Hafta
Yeni medya bağlamında projelerin iletişim stratejilerinin sunumları
Sözlü anlatım
13. Hafta
Genel Değerlendirme Sunumları
Sözlü anlatım Sunumları
14. Hafta
Genel Değerlendirme Sunumları
Genel Değerlendirme Sunumları
15. Hafta
Genel Değerlendirme
Genel Değerlendirme
16. Hafta
Genel Değerlendirme
Genel Değerlendirme
17. Hafta
Genel Değerlendirme
Genel Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
İlgi alanı doğrultusunda seçeceği bir konuyu derinlemesine araştırabilecek
ÖÇ-2
Proje konusunun kuramsal yaklaşımlarını bilimsel yollarla ortaya koyabilecek
ÖÇ-3
Gerçekleştireceği proje ile özgün bir çalışma ortaya koyabilecek
ÖÇ-4
Gerçekleştireceği projeyi sözlü ve yazılı olarak yetkin bir şekilde ifade edebilecek
ÖÇ-5
Seçtiği konu üzerine yaptığı proje ile alanında uzmanlaşacak
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek