Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DİJİTAL KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM7001 7 DİJİTAL KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ 2/0/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
 Günümüzde bilgi ve internet teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişimler sonucunda dijital bir dönüşüm yaşanmıştır. Dijital dönüşüm toplumsal yaşamın her alanında etkisini göstermiştir. Değişen üretim ve tüketim biçimi, öğrenme biçimleri, tüketim alışkanlıkları, kamusal yaşama katılım biçimleri, eğlence anlayışları, iletişim kurma yollarının büyük değişimlere uğramıştır.
Dijital Kültür Endüstrisi Dersi kapsamında; özel hayattan iş hayatına, ekonomiden yönetime, sağlıktan eğitime, siyasetten eğlenceye, sanattan medyaya kadar her alanda dijital gelişmeler ele alınarak, “dijital kültür” ve dijital kültürle ortaya çıkan dijital kültür endüstrisi incelenecektir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Sevda Deneçli
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Çarşamba, 16.00-17.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Cats Sanal Oda.
Görüşme Saatleri ve Yeri -Çarşamba, 15.00-16.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. Cats Sanal Oda
Öğretim Yöntem ve Teknikleri The course will be processed as 100% Synchronous in virtual classrooms opened in Istanbul Kültür University Cats System.

 -Describing, explaining, analyzing, sampling, practicing.

 
Temel Kaynaklar Adaklı, Gülseren, Türkiye'de Medya Endüstrisi, Neoliberalizm çağında mülkiyet ve kontrol ilişkileri, , Ankara: Utopia, 2006

  Adam Smith, Ulusların Zenginliği, Yeni Alan publishing, 2003 -Marx, Karl [1859] (1993) Ekonomi Politiğin Eleştirisine Katkı, trans. S. Belli, Ankara: Sol (5th Basque)
Medya Çalışmaları Dan Laughey
New Digital age, Eric Schmidt ve Jared Cohen
Medya ve modernite John b. Thompson
Medya Gösterisi Dauglas Kellner
Medya Kültürleri Nck Stevenson
Teknoloji Kültürü Mary tiles ve hans oberdiek
Diğer Kaynaklar -Marx, Karl [1867] (1997) Capital 1, trans. A. Bilgi, Ankara: Sol (5th edition).

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Dersi: Tanışma, ders içeriği hakkında genel konuşma Sözlü anlatım
2. Hafta Kültür kavramı Sözlü anlatım
3. Hafta İnternetin gelişimi ve dijital kültür kavramı Sözlü anlatım
4. Hafta Kültür endüstrisi kavramı Sözlü anlatım
5. Hafta Kuramlar çerçevesinde dijital kültür endüstrisi Sözlü anlatım
6. Hafta Sosyal medya ile değişen üretim-tüketim kavramları Sözlü anlatım
7. Hafta Dijital kültür ve öz-sunum Sözlü anlatım
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
9. Hafta Dijital habitus Sözlü anlatım
10. Hafta Dijital çağda Althusser'i anlamak Sözlü anlatım
11. Hafta Dijital çağda Benjamin'i anlamak Sözlü anlatım
12. Hafta Dijital kültürde internet mimleri Sözlü anlatım
13. Hafta Yakınsama kültürü Sözlü anlatım
14. Hafta Katılımcı kültür Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenciler Dijital Dönüşüm olgusunu tanımlayabilecekler
ÖÇ-2Dijitalleşme ve Kültür Endüstrisi kavramlarını ilişkilendirebilecekler.
ÖÇ-3Dijital dönüşümün toplumsal etkilerini değerlendirebilecekler.
ÖÇ-4İletişim Kuramlarını, Dijitalleşme ve Kültür Endüstrisi kavramları ile ilişkilendirebilecekler.
ÖÇ-5Dijital Kültür Endüstrisi kavramının dijital pazarlama iletişimi üzerindeki etkilerini değerlendirebilecekler.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5