Günümüzde bilgi ve internet teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişimler sonucunda dijital bir dönüşüm yaşanmıştır. Dijital dönüşüm toplumsal yaşamın her alanında etkisini göstermiştir. Değişen üretim ve tüketim biçimi, öğrenme biçimleri, tüketim alışkanlıkları, kamusal yaşama katılım biçimleri, eğlence anlayışları, iletişim kurma yollarının büyük değişimlere uğramıştır.
Dijital Kültür Endüstrisi Dersi kapsamında; özel hayattan iş hayatına, ekonomiden yönetime, sağlıktan eğitime, siyasetten eğlenceye, sanattan medyaya kadar her alanda dijital gelişmeler ele alınarak, “dijital kültür” ve dijital kültürle ortaya çıkan dijital kültür endüstrisi incelenecektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Sevda Deneçli
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Çarşamba, 16.00-17.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Cats Sanal Oda.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-Çarşamba, 15.00-16.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. Cats Sanal Oda
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
The course will be processed as 100% Synchronous in virtual classrooms opened in Istanbul Kültür University Cats System.
-Describing, explaining, analyzing, sampling, practicing.
Temel Kaynaklar
Adaklı, Gülseren, Türkiye'de Medya Endüstrisi, Neoliberalizm çağında mülkiyet ve kontrol ilişkileri, , Ankara: Utopia, 2006
Adam Smith, Ulusların Zenginliği, Yeni Alan publishing, 2003 -Marx, Karl [1859] (1993) Ekonomi Politiğin Eleştirisine Katkı, trans. S. Belli, Ankara: Sol (5th Basque)
Medya Çalışmaları Dan Laughey
New Digital age, Eric Schmidt ve Jared Cohen
Medya ve modernite John b. Thompson
Medya Gösterisi Dauglas Kellner
Medya Kültürleri Nck Stevenson
Teknoloji Kültürü Mary tiles ve hans oberdiek
Diğer Kaynaklar
-Marx, Karl [1867] (1997) Capital 1, trans. A. Bilgi, Ankara: Sol (5th edition).
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş Dersi: Tanışma, ders içeriği hakkında genel konuşma
Sözlü anlatım
2. Hafta
Kültür kavramı
Sözlü anlatım
3. Hafta
İnternetin gelişimi ve dijital kültür kavramı
Sözlü anlatım
4. Hafta
Kültür endüstrisi kavramı
Sözlü anlatım
5. Hafta
Kuramlar çerçevesinde dijital kültür endüstrisi
Sözlü anlatım
6. Hafta
Sosyal medya ile değişen üretim-tüketim kavramları
Sözlü anlatım
7. Hafta
Dijital kültür ve öz-sunum
Sözlü anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Dijital habitus
Sözlü anlatım
10. Hafta
Dijital çağda Althusser'i anlamak
Sözlü anlatım
11. Hafta
Dijital çağda Benjamin'i anlamak
Sözlü anlatım
12. Hafta
Dijital kültürde internet mimleri
Sözlü anlatım
13. Hafta
Yakınsama kültürü
Sözlü anlatım
14. Hafta
Katılımcı kültür
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler Dijital Dönüşüm olgusunu tanımlayabilecekler
ÖÇ-2
Dijitalleşme ve Kültür Endüstrisi kavramlarını ilişkilendirebilecekler.
ÖÇ-3
Dijital dönüşümün toplumsal etkilerini değerlendirebilecekler.
ÖÇ-4
İletişim Kuramlarını, Dijitalleşme ve Kültür Endüstrisi kavramları ile ilişkilendirebilecekler.
ÖÇ-5
Dijital Kültür Endüstrisi kavramının dijital pazarlama iletişimi üzerindeki etkilerini değerlendirebilecekler.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek