Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM3006 3 SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ 2/0/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı

Yeni iletişim teknolojileri bilgi çağının en etkili ve en dikkat çeken olgusu olarak karşımıza çıkmaktadır. Özellikle Web 1.0’dan Web 2.0’a geçişle birlikte etkileşim olgusu oldukça önemli olmuş, etkileşimli teknolojiler yeni medyaya dönüşümü hızlandırmış ve sosyal medya bireyleri kendisine bağımlı hale getirmiştir. Bu dersin amacı, sosyal medyayı kapsamlı bir şekilde ele alarak, sosyal ağlar aracılığıyla etkili iletişimin nasıl gerçekleştiği konusunda bilinç kazanmaktır.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Ceren Bilgici Oğuz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 11.00-12.45. Cats Sanal Oda.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir. 



-Betimlemek, açıklamak, çözümlemek, örneklemek, uygulamak.

Temel Kaynaklar

-Kawasaki, G. ,  (2015). Sosyal Medya Sanatı. İstanbul: Mediacat Yayıncılık.

- Kara, T. , Özgen, E. (2012). Sosyal Medya Akademi. İstanbul: Beta Yayınları.

Diğer Kaynaklar -Güncel makaleler

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sosyal Medya Kavramına Genel Bir Bakış Sözlü anlatım
2. Hafta Sosyal Medyanın Gelişimi ve Özellikleri Sözlü anlatım
3. Hafta Sosyal Medya Alanının Önemli Kavramları Sözlü anlatım
4. Hafta Sosyal Medyada Kullanıcı Alışkanlıkları Sözlü anlatım
5. Hafta Sosyal Medya ve Güncel Kuramsal Tartışmalar Sözlü anlatım
6. Hafta Sosyal Medya ve Güncel Kuramsal Tartışmalar Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Kurumsal Sosyal Medya Stratejisi Oluşturma Sözlü anlatım
9. Hafta Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi Prensipleri Sözlü anlatım
10. Hafta Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi Prensipleri Sözlü anlatım
11. Hafta Sosyal Medya Projesi Sunumları Sözlü anlatım
12. Hafta Sosyal Medya Projesi Sunumları Sözlü anlatım
13. Hafta Sosyal Medya Projesi Sunumları Sözlü anlatım
14. Hafta Güncel Örnekler Çerçevesinde Sosyal Medya Yönetimi Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 40


ÖÇ-1Sosyal medya kavramını tanımlayabilecek
ÖÇ-2Sosyal medya stratejilerini ifade edebilecek
ÖÇ-3Sosyal medyanın özelliklerini ifade edebilecek
ÖÇ-4Sosyal medya ile geleneksel medya arasındaki farkları tanımlayabilecek
ÖÇ-5Sosyal medya ile ilgili öğrendiği bilgileri uygulayabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5