Yeni iletişim teknolojileri bilgi çağının en etkili ve en dikkat çeken olgusu olarak karşımıza çıkmaktadır. Özellikle Web 1.0’dan Web 2.0’a geçişle birlikte etkileşim olgusu oldukça önemli olmuş, etkileşimli teknolojiler yeni medyaya dönüşümü hızlandırmış ve sosyal medya bireyleri kendisine bağımlı hale getirmiştir. Bu dersin amacı, sosyal medyayı kapsamlı bir şekilde ele alarak, sosyal ağlar aracılığıyla etkili iletişimin nasıl gerçekleştiği konusunda bilinç kazanmaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Ceren Bilgici Oğuz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 11.00-12.45. Cats Sanal Oda.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
-Kawasaki, G. , (2015). Sosyal Medya Sanatı. İstanbul: Mediacat Yayıncılık.
- Kara, T. , Özgen, E. (2012). Sosyal Medya Akademi. İstanbul: Beta Yayınları.
Diğer Kaynaklar
-Güncel makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sosyal Medya Kavramına Genel Bir Bakış
Sözlü anlatım
2. Hafta
Sosyal Medyanın Gelişimi ve Özellikleri
Sözlü anlatım
3. Hafta
Sosyal Medya Alanının Önemli Kavramları
Sözlü anlatım
4. Hafta
Sosyal Medyada Kullanıcı Alışkanlıkları
Sözlü anlatım
5. Hafta
Sosyal Medya ve Güncel Kuramsal Tartışmalar
Sözlü anlatım
6. Hafta
Sosyal Medya ve Güncel Kuramsal Tartışmalar
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Kurumsal Sosyal Medya Stratejisi Oluşturma
Sözlü anlatım
9. Hafta
Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi Prensipleri
Sözlü anlatım
10. Hafta
Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi Prensipleri
Sözlü anlatım
11. Hafta
Sosyal Medya Projesi Sunumları
Sözlü anlatım
12. Hafta
Sosyal Medya Projesi Sunumları
Sözlü anlatım
13. Hafta
Sosyal Medya Projesi Sunumları
Sözlü anlatım
14. Hafta
Güncel Örnekler Çerçevesinde Sosyal Medya Yönetimi
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
40
ÖÇ-1
Sosyal medya kavramını tanımlayabilecek
ÖÇ-2
Sosyal medya stratejilerini ifade edebilecek
ÖÇ-3
Sosyal medyanın özelliklerini ifade edebilecek
ÖÇ-4
Sosyal medya ile geleneksel medya arasındaki farkları tanımlayabilecek
ÖÇ-5
Sosyal medya ile ilgili öğrendiği bilgileri uygulayabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek