Dersin amacı, yeni medyanın özelliklerinden etkileşimin dijital medya kullanım deneyimini geliştirmedeki rolünü göstermektir. Öğrencilerin yeni Medya alanında Web ve mobil platfromlarda efektif medya projeleri yaratmak için gerekli temel tasarım programlarını etkin bir biçimde kullanarak tasarım yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Umut Kuş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 09.00-11.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. 1B07-09
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
-Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma.
Temel Kaynaklar
- Tufte E. R: 1997, Visual Explanations, Graphics Press, Connecticut
- Jacobson R. (edt.): 1999,. Information Design., MIT Press, Cambridge, Massachusetts, USA
- Tufte E. R. : 1990, Envisioning Information, Graphisc Press, Connecticut
- Norman D. : 1999, The Design of Everday Things, MIT Press, USA
- Apple Computer : 1989, HyperCard Stack Design Guidelines, Addison-Wesley Publishing Company, CA
- Ozcan.O. “Cultures, The Traditional Shadow Play and Interactive Media Design”. DesignIssues, MIT Press, 2002 Vol:18, no:3, pp.18-26
- Oğuzhan Özcan, İnteraktif Medya Tasarımında Temel Adımlar
Diğer Kaynaklar
- Web Tasarımı ve Web Programlama, Uğur Gelişken, Level Yayıncılık
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders içeriği hakkında bilgi
Sözel anlatım -Uygulama
2. Hafta
Tasarım programlarında Temel tasarım öğeleri kapsamında tasarım.
Sözel anlatım -Uygulama
3. Hafta
Etkileşimli medya tasarımı programlarında temel tasarım öğeleri ve tasarım uygulamaları
Sözel anlatım -Uygulama
4. Hafta
Etkileşimli medya tasarımı programlarında temel tasarım öğeleri ve tasarım uygulamaları
Etkileşimli teknolojik araçların gelişim sürecinin önemini belirtebilecek
ÖÇ-4
Etkileşim tasarımı prensiplerini uygulayabilecek
ÖÇ-5
Web siteleri ve mobil platformlar için ergonominin önemini belirtebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek