Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ETKİLEŞİMLİ MEDYA TASARIMI I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM3201 ETKİLEŞİMLİ MEDYA TASARIMI I 1/2/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Dersin amacı, yeni medyanın özelliklerinden etkileşimin dijital medya kullanım deneyimini geliştirmedeki rolünü göstermektir. Öğrencilerin yeni Medya alanında Web ve mobil platfromlarda efektif medya projeleri yaratmak için gerekli temel tasarım programlarını etkin bir biçimde kullanarak tasarım yapabilmeleri amaçlanmaktadır. 


Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Umut Kuş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 09.00-11.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. 1B07-09
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir. 



-Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma.

Temel Kaynaklar

- Tufte E. R: 1997, Visual Explanations, Graphics Press, Connecticut

 

- Jacobson R. (edt.): 1999,. Information Design., MIT Press, Cambridge, Massachusetts, USA

 

- Tufte E. R. : 1990, Envisioning Information, Graphisc Press, Connecticut 

 

- Norman D. : 1999, The Design of Everday Things, MIT Press, USA

 

- Apple Computer : 1989, HyperCard Stack Design Guidelines, Addison-Wesley Publishing Company, CA

 

- Ozcan.O. “Cultures, The Traditional Shadow Play and Interactive Media Design”. DesignIssues, MIT Press, 2002 Vol:18, no:3, pp.18-26

 

- Oğuzhan Özcan, İnteraktif Medya Tasarımında Temel Adımlar

Diğer Kaynaklar

- Web Tasarımı ve Web Programlama, Uğur Gelişken, Level Yayıncılık


 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders içeriği hakkında bilgi Sözel anlatım -Uygulama
2. Hafta Tasarım programlarında Temel tasarım öğeleri kapsamında tasarım. Sözel anlatım -Uygulama
3. Hafta Etkileşimli medya tasarımı programlarında temel tasarım öğeleri ve tasarım uygulamaları Sözel anlatım -Uygulama
4. Hafta Etkileşimli medya tasarımı programlarında temel tasarım öğeleri ve tasarım uygulamaları Sözel anlatım -Uygulama
5. Hafta Proje çalışması Uygulama
6. Hafta Proje çalışması Uygulama
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Doku çalışması Sözel anlatım -Uygulama
9. Hafta Proje çalışması Uygulama
10. Hafta Proje çalışması Uygulama
11. Hafta Proje çalışması Uygulama
12. Hafta Proje çalışması Uygulama
13. Hafta Proje çalışması Uygulama
14. Hafta Proje çalışması Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Etkileşimli medya tasarımının gelişimini değerlendirebilecek
ÖÇ-2İnsan-Bilgisayar etkileşimi olgusunu tanımlayabilecek.
ÖÇ-3Etkileşimli teknolojik araçların gelişim sürecinin önemini belirtebilecek
ÖÇ-4Etkileşim tasarımı prensiplerini uygulayabilecek
ÖÇ-5Web siteleri ve mobil platformlar için ergonominin önemini belirtebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5