Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ETKİLEŞİMLİ MEDYA TASARIMI II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM4201 ETKİLEŞİMLİ MEDYA TASARIMI II 1/2/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı

Dersin amacı, etkileşimli Web siteleri ve mobil uygulamalar tasarlamak için kullanıcı merkezli yöntemlerin rolünü göstermektir. Ders; kullanılabilirlik, kullanıcı deneyimi, kullanıcı deneyimi tasarımı ve etkileşim tasarımıyla ilgili kavramlara bir giriş sağlamaktadır. Öğrenciler, web ve mobil ortamda medya projeleri oluşturmak ve geliştirmek için kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyimi tasarımının temel ilkelerini öğreneceklerdir. Web sitelerinin ve mobil uygulamaların arayüzlerinin etkinliğini analiz etmek için kullanıcı merkezli araştırmalar kurgulama ve gerçekleştirme becerileri kazanacaklardır.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Umut Kuş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Perşembe, 15:00-17.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK STF Mac Lab
Görüşme Saatleri ve Yeri -Perşembe, 10.00-11.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK1D 18
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma: Uygulama deneyimi ile desteklenmiş teorik yaklaşım
Temel Kaynaklar

RUBIN Jeffrey, CHISNELL Dana, Handbook of Usability Testing: How to Plan, Design, and Conduct Effective Tests, Wiley Publishing, Indiana, 2008

JONES Matt, MARSDEN Gary, Mobile Interaction Design, John Wiley & Sons Ltd, Glasgow, 2006

PREECE J., ROGERS Y, SHARP H., Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction, John  Wiley & Sons, Inc., New York, 2002

SALVENDY Gavriel, Human Factors And Ergonomics, ‪John Wiley & Sons, New York, 2012

UNGER Russ, CHANDLER Caroline, A Project guide to UX design, New Riders, United States of America, 2012

Diğer Kaynaklar

CASTELLS Manuel, The rise of the network society: information age, economy society and culture, Wiley-Blackwell, 2009

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Etkileşim tasarımı prensipleri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta Web tasarımı için kullanılabilirlik prensipleri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
3. Hafta Mobil araçlar için kullanılabilirlik prensipleri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
4. Hafta Çevrimiçi ve mobil kullanıcı deneyimi analizleri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
5. Hafta Kültürlerarası tasarım: kullanıcı davranışları üzerindeki kültürel etkiler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
6. Hafta Erişilebilirlik Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Kullanıcı deneyimi tasarımının rolü ve sorumlulukları Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
9. Hafta Kullanıcı deneyimi tasarımı prensipleri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
10. Hafta Kullanıcı deneyimi: araştırma teknikleri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
11. Hafta Web siteleri için kullanılabilirlik testleri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
12. Hafta Mobil uygulamalar için kullanılabilirlik testleri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
13. Hafta Haber siteleri/uygulamaları kullanılabilirlik analizleri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
14. Hafta E-ticaret ve çevrimiçi oyun siteleri/uygulamaları kullanılabilirlik analizleri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
15. Hafta Eğitsel ve kurumsal sitelerin/uygulamaların kullanılabilirlik analizleri Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenciler etkileşimli Web siteleri ve mobil uygulamalar tasarlamak için kullanıcı merkezli yöntemlerin rolünü tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Öğrenciler kullanılabilirlik, kullanıcı deneyimi, kullanıcı deneyimi tasarımı ve etkileşim tasarımı kavramları arasında ilişki kurabilecek.
ÖÇ-3Öğrenciler Web ve mobil ortamda medya projeleri oluşturabilecek yetkinlik kazanacak.
ÖÇ-4Etkileşimli medya projeleri oluşturmak ve geliştirmek için kullanılabilirlik, kullanıcı deneyimi tasarımının temel ilkelerini ifade edebilecek.
ÖÇ-5Öğrenciler Web sitelerinin ve mobil uygulamaların arayüzlerinin etkinliğini ölçümleyebilmek üzere becerileri kazanacaklar.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5