Dersin amacı, etkileşimli Web siteleri ve mobil uygulamalar tasarlamak için kullanıcı merkezli yöntemlerin rolünü göstermektir. Ders; kullanılabilirlik, kullanıcı deneyimi, kullanıcı deneyimi tasarımı ve etkileşim tasarımıyla ilgili kavramlara bir giriş sağlamaktadır. Öğrenciler, web ve mobil ortamda medya projeleri oluşturmak ve geliştirmek için kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyimi tasarımının temel ilkelerini öğreneceklerdir. Web sitelerinin ve mobil uygulamaların arayüzlerinin etkinliğini analiz etmek için kullanıcı merkezli araştırmalar kurgulama ve gerçekleştirme becerileri kazanacaklardır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Umut Kuş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Perşembe, 15:00-17.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK STF Mac Lab
Görüşme Saatleri ve Yeri
-Perşembe, 10.00-11.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK1D 18
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma: Uygulama deneyimi ile desteklenmiş teorik yaklaşım
Temel Kaynaklar
RUBIN Jeffrey, CHISNELL Dana, Handbook of Usability Testing: How to Plan, Design, and Conduct Effective Tests, Wiley Publishing, Indiana, 2008
JONES Matt, MARSDEN Gary, Mobile Interaction Design, John Wiley & Sons Ltd, Glasgow, 2006
PREECE J., ROGERS Y, SHARP H., Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction, John Wiley & Sons, Inc., New York, 2002
SALVENDY Gavriel, Human Factors And Ergonomics, John Wiley & Sons, New York, 2012
UNGER Russ, CHANDLER Caroline, A Project guide to UX design, New Riders, United States of America, 2012
Diğer Kaynaklar
CASTELLS Manuel, The rise of the network society: information age, economy society and culture, Wiley-Blackwell, 2009
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Etkileşim tasarımı prensipleri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta
Web tasarımı için kullanılabilirlik prensipleri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
3. Hafta
Mobil araçlar için kullanılabilirlik prensipleri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
4. Hafta
Çevrimiçi ve mobil kullanıcı deneyimi analizleri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
5. Hafta
Kültürlerarası tasarım: kullanıcı davranışları üzerindeki kültürel etkiler
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
6. Hafta
Erişilebilirlik
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Kullanıcı deneyimi tasarımının rolü ve sorumlulukları
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
9. Hafta
Kullanıcı deneyimi tasarımı prensipleri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
10. Hafta
Kullanıcı deneyimi: araştırma teknikleri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
11. Hafta
Web siteleri için kullanılabilirlik testleri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
12. Hafta
Mobil uygulamalar için kullanılabilirlik testleri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
13. Hafta
Haber siteleri/uygulamaları kullanılabilirlik analizleri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
14. Hafta
E-ticaret ve çevrimiçi oyun siteleri/uygulamaları kullanılabilirlik analizleri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
15. Hafta
Eğitsel ve kurumsal sitelerin/uygulamaların kullanılabilirlik analizleri
Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler etkileşimli Web siteleri ve mobil uygulamalar tasarlamak için kullanıcı merkezli yöntemlerin rolünü tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Öğrenciler kullanılabilirlik, kullanıcı deneyimi, kullanıcı deneyimi tasarımı ve etkileşim tasarımı kavramları arasında ilişki kurabilecek.
ÖÇ-3
Öğrenciler Web ve mobil ortamda medya projeleri oluşturabilecek yetkinlik kazanacak.
ÖÇ-4
Etkileşimli medya projeleri oluşturmak ve geliştirmek için kullanılabilirlik, kullanıcı deneyimi tasarımının temel ilkelerini ifade edebilecek.
ÖÇ-5
Öğrenciler Web sitelerinin ve mobil uygulamaların arayüzlerinin etkinliğini ölçümleyebilmek üzere becerileri kazanacaklar.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek