Öğrencilerin medya ve popüler kültür arasındaki ilişkiyi kavrayış ve yorumlama becerilerini geliştirmek, öğrencilerin popüler kültür konusunda eleştirel birer bakış açısı kazanmaları ve okuyucu olabilmeleri için yardımcı olmak dersin temel amacıdır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Nurhan Yel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 12.00-13.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK ZD1
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 13.00-15.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, 1-D-09
-GÜRBİLEK Nurdan, Vitrinde Yaşamak - 1980’lerin Kültürel İklimi, İstanbul, Metis, 2001.
Diğer Kaynaklar
-Sektörel Araştırmalar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Kültür, Popüler Kültür ve Kitle Kültürü kavramlarının açımlanması.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Popüler Kültür ve Sanat ilişkisi üzerine bilgiler aktarılması.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Popüler Sanat üzerine güncel değerlendirmeler yapılması.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Ticarileşme ve popülerleşme konusunun açımlanması.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Popüler Kültür Kuramları’nın açıklanması.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Popüler Kültür Kuramları’nın açıklanması.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Popüler Kültür ve Edebiyat konusu üzerine bilgiler aktarılması.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Sinema Endüstrisi konusunun açıklanarak, örnekler üzerinden tartışılması.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Alt Kültür ve Üst Kültür kavramlarının açımlanması.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Popüler Kültür ve Reklam İlişkisinin değerlendirilmesi.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Popüler Kültür ve Reklam ilişkisinin güncel örnekler üzerinden değerlendirilmesi.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Öğrenci Sunumları
Öğrenci Sunumları
14. Hafta
Öğrenci Sunumları
Öğrenci Sunumları
15. Hafta
Öğrenci Sunumları
Öğrenci Sunumları
16. Hafta
Öğrenci Sunumları
Öğrenci Sunumları
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
60
ÖÇ-1
İletişim ve popüler kültür çalışmalarına kuramsal yaklaşım ve düşünüşleri biçimlenecek
ÖÇ-2
Kültür, iletişim ve iletişim bilimleri arasındaki ilişkiye dair kapsamlı bir anlayış geliştirecek.
ÖÇ-3
İletişim alana ilişkin makro bakış açısı ve disiplinler arası bakış açısı kazanacak.
ÖÇ-4
Popüler kültürün ve medya içeriğinin üretim ve yeniden üretim süreçlerini analiz edebilecek.
ÖÇ-5
Aracılı yaşam, kültür ve toplumu analiz edebilme ve anlamlandırma yetisi kazanacak.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek