Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


POPÜLER KÜLTÜR

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM4202 POPÜLER KÜLTÜR 2/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Öğrencilerin medya ve popüler kültür arasındaki ilişkiyi kavrayış ve yorumlama becerilerini geliştirmek,  öğrencilerin  popüler kültür konusunda eleştirel birer  bakış açısı kazanmaları ve okuyucu olabilmeleri için yardımcı olmak dersin temel amacıdır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Nurhan Yel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 12.00-13.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK ZD1
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 13.00-15.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, 1-D-09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Betimlemek, açıklamak, çözümlemek, örneklemek, uygulamak.

Temel Kaynaklar --HABERMAS Jurgen, Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, Çev. Tanıl Bora, Mithat Sancar, İstanbul,  İletişim Yayınları, 2005.


-GÜRBİLEK Nurdan, Vitrinde Yaşamak - 1980’lerin Kültürel İklimi, İstanbul, Metis, 2001.

Diğer Kaynaklar -Sektörel Araştırmalar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kültür, Popüler Kültür ve Kitle Kültürü kavramlarının açımlanması. Sözlü anlatım
2. Hafta Popüler Kültür ve Sanat ilişkisi üzerine bilgiler aktarılması. Sözlü anlatım
3. Hafta Popüler Sanat üzerine güncel değerlendirmeler yapılması. Sözlü anlatım
4. Hafta Ticarileşme ve popülerleşme konusunun açımlanması. Sözlü anlatım
5. Hafta Popüler Kültür Kuramları’nın açıklanması. Sözlü anlatım
6. Hafta Popüler Kültür Kuramları’nın açıklanması. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Popüler Kültür ve Edebiyat konusu üzerine bilgiler aktarılması. Sözlü anlatım
9. Hafta Sinema Endüstrisi konusunun açıklanarak, örnekler üzerinden tartışılması. Sözlü anlatım
10. Hafta Alt Kültür ve Üst Kültür kavramlarının açımlanması. Sözlü anlatım
11. Hafta Popüler Kültür ve Reklam İlişkisinin değerlendirilmesi. Sözlü anlatım
12. Hafta Popüler Kültür ve Reklam ilişkisinin güncel örnekler üzerinden değerlendirilmesi. Sözlü anlatım
13. Hafta Öğrenci Sunumları Öğrenci Sunumları
14. Hafta Öğrenci Sunumları Öğrenci Sunumları
15. Hafta Öğrenci Sunumları Öğrenci Sunumları
16. Hafta Öğrenci Sunumları Öğrenci Sunumları
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 60


ÖÇ-1İletişim ve popüler kültür çalışmalarına kuramsal yaklaşım ve düşünüşleri biçimlenecek
ÖÇ-2Kültür, iletişim ve iletişim bilimleri arasındaki ilişkiye dair kapsamlı bir anlayış geliştirecek.
ÖÇ-3İletişim alana ilişkin makro bakış açısı ve disiplinler arası bakış açısı kazanacak.
ÖÇ-4Popüler kültürün ve medya içeriğinin üretim ve yeniden üretim süreçlerini analiz edebilecek.
ÖÇ-5Aracılı yaşam, kültür ve toplumu analiz edebilme ve anlamlandırma yetisi kazanacak.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5