Dersin amacı, öğrencilerin toplumsal öngörülerini artırmak ve buna bağlı inovatif gelişimin zemine yayılması ve inovatif düşüncenin aktif olarak öğrenciler açısından benimsenmesidir. Uygulamalı eğitimler kapsamında da inovatif gelişme ve girişimcilik ekosisteminin güçlendirilmesi amaçlanmaktadır. Küresel Kalkınma Amaçları kapsamında evrensel gelişime destek olunacaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Efe Anğın
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Çarşamba, 11.00-12.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 1B02
Görüşme Saatleri ve Yeri
-Çarşamba, 09:00-10:00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 1B02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar
İnovasyon – Harvard Bisuness Review
Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi – Kahraman Çatı
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma ve Derse Giriş – Girişimi Tanımlamak
Sözlü Anlatım – Tartışma
2. Hafta
Girişimci ve İnovasyon Kavramları – Gelecek Öngörüsü
Sözlü Anlatım – Tartışma
3. Hafta
Toplumsal İhtiyaçların Keşfi – Gelişen Dünyada Aranan Yenilikler
Sözlü Anlatım – Tartışma, Uygulama
4. Hafta
Küresel Kalkınma Amaçları – Nedir ve Neden Uygulanır?
Sözlü Anlatım – Tartışma
5. Hafta
Küresel Kalkınma Amaçları Türkiye Endeksleri – Endekslerin Sonuçlarına Göre İnovatif Yaklaşımlar
Sözlü Anlatım – Tartışma, Uygulama
6. Hafta
Girişimcilikte Ekip Oluşturmanın Önemi Ekip Yönetiminde Temel Noktalar – Dijital Yöneticilik (Roller ve Sistemler)
Sözlü Anlatım – Tartışma
7. Hafta
Güncel Girişim Örnekleri – Fikirleri Değerlendirmek – Fırsatları Gözlemek – Teşvikler ve Önemli Yönlendirmeler
Sözlü Anlatım – Tartışma
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Etkili Sunum Teknikleri – Girişimcilikte Saha Çalışmaları
Sözlü Anlatım – Tartışma – Uygulama
10. Hafta
Sunum ile Fikir Aktarmak – İkna Edici İletişim
Sözlü Anlatım – Tartışma – Uygulama
11. Hafta
Yapay Zekâ Destekli İnovatif Çalışmalar – Yapay Zekâ Girişimleri ve Nesnelerin İnterneti Kavramlarının Girişimciliğe Etkisi
Sözlü Anlatım – Tartışma
12. Hafta
İnovasyon Projeleri Değerlendirme
Sözlü Anlatım – Tartışma – Uygulama
13. Hafta
Girişimcilikte Bütçe Planlama, Kriz ve Dijital İletişimsel Yaklaşımlar
Sözlü Anlatım – Tartışma
14. Hafta
Girişimcilikte Global İletişim – Yerel Bir Girişimden Dünya Markası Yaratmak
Sözlü Anlatım – Tartışma
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
1
10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Dijital ekonomi kavramını tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Teknoloji ve inovasyon konularını ilişkilendirebilecek.
ÖÇ-3
Enformasyon toplumu ve enformasyon ekonomisi konularını yorumlayabilecek.
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek