Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Yeni Medya ve İletişim Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / İNOVASYON VE DİJİTAL GİRİŞİMCİLİK

İNOVASYON VE DİJİTAL GİRİŞİMCİLİK

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM4203 İNOVASYON VE DİJİTAL GİRİŞİMCİLİK 2/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin toplumsal öngörülerini artırmak ve buna bağlı inovatif gelişimin zemine yayılması ve inovatif düşüncenin aktif olarak öğrenciler açısından benimsenmesidir. Uygulamalı eğitimler kapsamında da inovatif gelişme ve girişimcilik ekosisteminin güçlendirilmesi amaçlanmaktadır. Küresel Kalkınma Amaçları kapsamında evrensel gelişime destek olunacaktır. 


Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Efe Anğın
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Çarşamba, 11.00-12.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 1B02
Görüşme Saatleri ve Yeri -Çarşamba, 09:00-10:00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 1B02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma

Temel Kaynaklar

İnovasyon – Harvard Bisuness Review

Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi – Kahraman Çatı

Diğer Kaynaklar  

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma ve Derse Giriş – Girişimi Tanımlamak Sözlü Anlatım – Tartışma
2. Hafta Girişimci ve İnovasyon Kavramları – Gelecek Öngörüsü Sözlü Anlatım – Tartışma
3. Hafta Toplumsal İhtiyaçların Keşfi – Gelişen Dünyada Aranan Yenilikler Sözlü Anlatım – Tartışma, Uygulama
4. Hafta Küresel Kalkınma Amaçları – Nedir ve Neden Uygulanır? Sözlü Anlatım – Tartışma
5. Hafta Küresel Kalkınma Amaçları Türkiye Endeksleri – Endekslerin Sonuçlarına Göre İnovatif Yaklaşımlar Sözlü Anlatım – Tartışma, Uygulama
6. Hafta Girişimcilikte Ekip Oluşturmanın Önemi Ekip Yönetiminde Temel Noktalar – Dijital Yöneticilik (Roller ve Sistemler) Sözlü Anlatım – Tartışma
7. Hafta Güncel Girişim Örnekleri – Fikirleri Değerlendirmek – Fırsatları Gözlemek – Teşvikler ve Önemli Yönlendirmeler Sözlü Anlatım – Tartışma
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
9. Hafta Etkili Sunum Teknikleri – Girişimcilikte Saha Çalışmaları Sözlü Anlatım – Tartışma – Uygulama
10. Hafta Sunum ile Fikir Aktarmak – İkna Edici İletişim Sözlü Anlatım – Tartışma – Uygulama
11. Hafta Yapay Zekâ Destekli İnovatif Çalışmalar – Yapay Zekâ Girişimleri ve Nesnelerin İnterneti Kavramlarının Girişimciliğe Etkisi Sözlü Anlatım – Tartışma
12. Hafta İnovasyon Projeleri Değerlendirme Sözlü Anlatım – Tartışma – Uygulama
13. Hafta Girişimcilikte Bütçe Planlama, Kriz ve Dijital İletişimsel Yaklaşımlar Sözlü Anlatım – Tartışma
14. Hafta Girişimcilikte Global İletişim – Yerel Bir Girişimden Dünya Markası Yaratmak Sözlü Anlatım – Tartışma
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 1 10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Dijital ekonomi kavramını tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Teknoloji ve inovasyon konularını ilişkilendirebilecek.
ÖÇ-3Enformasyon toplumu ve enformasyon ekonomisi konularını yorumlayabilecek.
ÖÇ-4Dijital girişimcilik ilkelerini açıklayabilecek.
ÖÇ-5Dijital ekonomide güncel gelişmeleri tartışabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5