Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
Adobe Premiere Pro. yazılımında kullanılan araçların tanımlanması ve program hakkında yetkinlik yetkinlik kazandırmayı amaçlayan Dijital Video dersi, öğrencilerin programın mantığını kavraması ve profesyonel yaşamda kendilerine katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Ödev ve proje ağırlıklı ilerleyecek olan ders, video çekimi ve çekilen videoların kurgulanması, kurgu teknikleri, çekim ölçekleri gibi konular üzerinde öğrencilerin belirli bir alt yapısını oluşturmayı amaçlamaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Zengin
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 15.00-17.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AK 1B/ 08-10 Dersliği.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
-Sözel anlatım, Uygulama
Temel Kaynaklar
-Ders notları
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanıtılarak, amaç ve içeriğinin anlatılması.
Sözlü anlatım, Uygulama
2. Hafta
Dijital kurgunun tanımı ve dijital kurgu – analog kurgu farkının anlatılması.
Sözlü anlatım, Uygulama
3. Hafta
MacOS işletim sisteminin tanıtılması.
Sözlü anlatım, Uygulama
4. Hafta
Codec türlerinin anlatılması.
Sözlü anlatım, Uygulama
5. Hafta
Final Cut Pro programı arayüzünün tanıtılması ve başlangıç ayarlarının gösterilmesi.
Sözlü anlatım, Uygulama
6. Hafta
Log, capture ve transfer komutlarının kullanılması.
Sözlü anlatım, Uygulama
7. Hafta
Ara sınav
Uygulama
8. Hafta
Mark in ve mark out ve timeline penceresine görüntülerin alınmasının anlatılması.
Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta
Transition kullanımı.
Sözlü anlatım, Uygulama
10. Hafta
Görüntü efektlerinin kullanılması.
Sözlü anlatım, Uygulama
11. Hafta
Ses kanallarının düzenlenmesi ve ses efektlerinin kullanılması.
Sözlü anlatım, Uygulama
12. Hafta
Keyframe kullanımının anlatılması ve örneklerle uygulanması.
Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta
Altyazı ve logo kullanılması.
Sözlü anlatım, Uygulama
14. Hafta
Compositing işlemlerinin uygulamalı olarak anlatılması.
Sözlü anlatım, Uygulama
15. Hafta
Color correction işleminin uygulanması.
Sözlü anlatım, Uygulama
16. Hafta
Export seçenekleri ve çıkış alma işlemlerinin kullanılması.
Sözlü anlatım, Uygulama
17. Hafta
Uygulamalı final sınavı.
Proje
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Fotoğraf ve video çekim teknikleri hakkında bilgi sahibi olabilecek.
ÖÇ-2
Fotoğraf ve video alanlarında mesleki terminolojiye hakim olabilecek.
ÖÇ-3
Dijital video içeriği üretimi konusunda kuramsal ve teknik bilgiye sahibi olabilecek.
ÖÇ-4
Dijital video çekim tekniklerini kullanarak içerik üretebilecek.
ÖÇ-5
Yeni medya mecralarına uygun tasarım yapma ve çalışma alanına uygun video proje üretme becerisi kazanabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek