Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DİJİTAL VİDEO

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM4204 DİJİTAL VİDEO 1/2/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı

Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.

Adobe Premiere Pro. yazılımında kullanılan araçların tanımlanması ve program hakkında yetkinlik yetkinlik kazandırmayı amaçlayan Dijital Video dersi, öğrencilerin programın mantığını kavraması ve profesyonel yaşamda kendilerine katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Ödev ve proje ağırlıklı ilerleyecek olan ders, video çekimi ve çekilen videoların kurgulanması, kurgu teknikleri, çekim ölçekleri gibi  konular üzerinde öğrencilerin belirli bir  alt yapısını oluşturmayı amaçlamaktadır.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Zengin
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 15.00-17.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AK 1B/ 08-10 Dersliği.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir. 



-Sözel anlatım, Uygulama

Temel Kaynaklar -Ders notları
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanıtılarak, amaç ve içeriğinin anlatılması. Sözlü anlatım, Uygulama
2. Hafta Dijital kurgunun tanımı ve dijital kurgu – analog kurgu farkının anlatılması. Sözlü anlatım, Uygulama
3. Hafta MacOS işletim sisteminin tanıtılması. Sözlü anlatım, Uygulama
4. Hafta Codec türlerinin anlatılması. Sözlü anlatım, Uygulama
5. Hafta Final Cut Pro programı arayüzünün tanıtılması ve başlangıç ayarlarının gösterilmesi. Sözlü anlatım, Uygulama
6. Hafta Log, capture ve transfer komutlarının kullanılması. Sözlü anlatım, Uygulama
7. Hafta Ara sınav Uygulama
8. Hafta Mark in ve mark out ve timeline penceresine görüntülerin alınmasının anlatılması. Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta Transition kullanımı. Sözlü anlatım, Uygulama
10. Hafta Görüntü efektlerinin kullanılması. Sözlü anlatım, Uygulama
11. Hafta Ses kanallarının düzenlenmesi ve ses efektlerinin kullanılması. Sözlü anlatım, Uygulama
12. Hafta Keyframe kullanımının anlatılması ve örneklerle uygulanması. Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta Altyazı ve logo kullanılması. Sözlü anlatım, Uygulama
14. Hafta Compositing işlemlerinin uygulamalı olarak anlatılması. Sözlü anlatım, Uygulama
15. Hafta Color correction işleminin uygulanması. Sözlü anlatım, Uygulama
16. Hafta Export seçenekleri ve çıkış alma işlemlerinin kullanılması. Sözlü anlatım, Uygulama
17. Hafta Uygulamalı final sınavı. Proje
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Fotoğraf ve video çekim teknikleri hakkında bilgi sahibi olabilecek.
ÖÇ-2Fotoğraf ve video alanlarında mesleki terminolojiye hakim olabilecek.
ÖÇ-3Dijital video içeriği üretimi konusunda kuramsal ve teknik bilgiye sahibi olabilecek.
ÖÇ-4Dijital video çekim tekniklerini kullanarak içerik üretebilecek.
ÖÇ-5Yeni medya mecralarına uygun tasarım yapma ve çalışma alanına uygun video proje üretme becerisi kazanabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5