Dersin amacı, dijital dünyanın dinamiklerinin takibi. Dijitale ve sosyal medyaya profesyonel bakış açısı
ve yenilikçi dünyaya adaptasyonun kuvvetlendirilmesi. Dünyadan örneklerin yoğun olarak incelenip
yorumlanacağı bir ders olacaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Gözde Kuzu Uluçay
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Perşembe, 11.00-12.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK ZD2
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dijital Uzaktan Eğitim olarak planlanmış olup Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir.
Temel Kaynaklar
Otomatik Müşteri (John Warrillow)
Markalar Nasıl Genç Kalır (Joeri Van Den Bergh & Mattias Behrer)
Gerçek Zamanlı Pazarlama ve Halkla İlişkiler (David Meerman Scott)
Dijital Dönüşüm (Gonca Telli&Samet Aydın)
Müşteri Deneyimi (Kaan Varnalı)
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri (Ebru Özgen)
Kurumsal İletişim (Joep Cornelissen)
Dijital Halkla İlişkiler (Elif Başak Sarıoğlu)
Diğer Kaynaklar
-Sektörel Araştırmalar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş ve Tanışma
Dijital Eğitim
2. Hafta
Dijital Genç Kültür
Dijital Eğitim
3. Hafta
Dijital Reklamcılık ve PR
Dijital Eğitim
4. Hafta
Dijital Reklamcılık ve PR
Dijital Eğitim
5. Hafta
Yapay Zekâ (AI), Artırılmış Gerçeklik (AR)
Dijital Eğitim
6. Hafta
Seminerler; Pazarlama, Reklam, Halkla İlişkiler, Medya ve yakınsamalı alanlarında faaliyet gösteren kendi konularında deneyimli kişilerin katılımıyla gerçekleşecektir.
Dijital Eğitim
7. Hafta
Seminerler; Pazarlama, Reklam, Halkla İlişkiler, Medya ve yakınsamalı alanlarında faaliyet gösteren kendi konularında deneyimli kişilerin katılımıyla gerçekleşecektir.
Dijital Eğitim
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Pazarlama, reklam, halkla İlişkiler ve medya alanındaki gelişmelerin yorumlanması
Dijital Eğitim
10. Hafta
Pazarlama, reklam, halkla İlişkiler ve medya alanındaki gelişmelerin yorumlanması
Dijital Eğitim
11. Hafta
Pazarlama, reklam, halkla İlişkiler ve medya alanındaki gelişmelerin yorumlanması
Dijital Eğitim
12. Hafta
Pazarlama, reklam, halkla İlişkiler ve medya alanındaki gelişmelerin yorumlanması
Dijital Eğitim
13. Hafta
Pazarlama, reklam, halkla İlişkiler ve medya alanındaki gelişmelerin yorumlanması
Dijital Eğitim
14. Hafta
Pazarlama, reklam, halkla İlişkiler ve medya alanındaki gelişmelerin yorumlanması
Dijital Eğitim
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
İlgi alanı doğrultusunda seçeceği bir konuyu derinlemesine araştırabilecek
ÖÇ-2
Kuramsal bilgilerini proje oluştururken uygulayabilecek
ÖÇ-3
Özgün ve yaratıcı bir proje gerçekleştirebilecek
ÖÇ-4
Proje ile ilgili stratejiler oluşturabilecek
ÖÇ-5
Gerçekleştireceği projeyi sözlü ve yazılı olarak yetkin bir şekilde ifade edebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek