Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SEMİNER V

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM5005 5 SEMİNER V 2/0/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı

Dersin amacı, dijital dünyanın dinamiklerinin takibi. Dijitale ve sosyal medyaya profesyonel bakış açısı

ve yenilikçi dünyaya adaptasyonun kuvvetlendirilmesi. Dünyadan örneklerin yoğun olarak incelenip

yorumlanacağı bir ders olacaktır.


Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Gözde Kuzu Uluçay
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Perşembe, 11.00-12.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK ZD2
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Dijital Uzaktan Eğitim olarak planlanmış olup Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir.

Temel Kaynaklar

Otomatik Müşteri (John Warrillow) 

Markalar Nasıl Genç Kalır (Joeri Van Den Bergh & Mattias Behrer) 

Gerçek Zamanlı Pazarlama ve Halkla İlişkiler (David Meerman Scott) 

Dijital Dönüşüm (Gonca Telli&Samet Aydın)

Müşteri Deneyimi (Kaan Varnalı)

Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri (Ebru Özgen)

Kurumsal İletişim (Joep Cornelissen)

Dijital Halkla İlişkiler (Elif Başak Sarıoğlu)

Diğer Kaynaklar -Sektörel Araştırmalar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş ve Tanışma Dijital Eğitim
2. Hafta Dijital Genç Kültür Dijital Eğitim
3. Hafta Dijital Reklamcılık ve PR Dijital Eğitim
4. Hafta Dijital Reklamcılık ve PR Dijital Eğitim
5. Hafta Yapay Zekâ (AI), Artırılmış Gerçeklik (AR) Dijital Eğitim
6. Hafta Seminerler; Pazarlama, Reklam, Halkla İlişkiler, Medya ve yakınsamalı alanlarında faaliyet gösteren kendi konularında deneyimli kişilerin katılımıyla gerçekleşecektir. Dijital Eğitim
7. Hafta Seminerler; Pazarlama, Reklam, Halkla İlişkiler, Medya ve yakınsamalı alanlarında faaliyet gösteren kendi konularında deneyimli kişilerin katılımıyla gerçekleşecektir. Dijital Eğitim
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
9. Hafta Pazarlama, reklam, halkla İlişkiler ve medya alanındaki gelişmelerin yorumlanması Dijital Eğitim
10. Hafta Pazarlama, reklam, halkla İlişkiler ve medya alanındaki gelişmelerin yorumlanması Dijital Eğitim
11. Hafta Pazarlama, reklam, halkla İlişkiler ve medya alanındaki gelişmelerin yorumlanması Dijital Eğitim
12. Hafta Pazarlama, reklam, halkla İlişkiler ve medya alanındaki gelişmelerin yorumlanması Dijital Eğitim
13. Hafta Pazarlama, reklam, halkla İlişkiler ve medya alanındaki gelişmelerin yorumlanması Dijital Eğitim
14. Hafta Pazarlama, reklam, halkla İlişkiler ve medya alanındaki gelişmelerin yorumlanması Dijital Eğitim
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1İlgi alanı doğrultusunda seçeceği bir konuyu derinlemesine araştırabilecek
ÖÇ-2Kuramsal bilgilerini proje oluştururken uygulayabilecek
ÖÇ-3Özgün ve yaratıcı bir proje gerçekleştirebilecek
ÖÇ-4Proje ile ilgili stratejiler oluşturabilecek
ÖÇ-5Gerçekleştireceği projeyi sözlü ve yazılı olarak yetkin bir şekilde ifade edebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5