Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DİJİTAL OYUN TASARIMI I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM5201 DİJİTAL OYUN TASARIMI I 1/2/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı

Oyunlaştırma ve oyun üretme teknik ve prensipleri çerçevesinde dijital oyun üretebilecek bilgi ve beceriyi öğrencilere kazandırmak dersin esas amacını özetler. Ders içerisinde oyun ve oyunlaştırma süreci teorik altyapı ve pratik uygulamalar yaptırılarak öğretilecektir.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Ayşe Danış Bekdemir
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Perşembe, 09.00-11.45, Ataköy Kampüsü, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AKLAB 1B-12-14.
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembei 13.00-15.00, Ataköy Kampüsü, Sanat ve Tasarım Fakültesi, 1-D-07
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar

Oyunlaştırma – Ercan Altuğ YILMAZ, Abaküs Kitap
Illustrator CC – M.Hikmet AYDINGÜLER, Abaküs Kitap
Yeni Başlayanlar için JavaScript – Fahrettin ERDİNÇ, Abaküs Kitap

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Oyun ve oyunlaştırma sürecine giriş. Sözlü Anlatım
2. Hafta Masaüstü oyunlar ve gelişim süreçlerinin ele alınması Sözlü Anlatım
3. Hafta Konsol oyunları ve gelişim süreçlerinin incelenmesi Sözlü Anlatım
4. Hafta Mobil oyunlar ve üretim süreçlerinin incelenmesi Sözlü Anlatım
5. Hafta Mobil oyun üretimi ve kodlama ilişkisi Sözlü Anlatım
6. Hafta C type dillerin (C,C+,C++ vb.) oyunlara yönelik kullanımı Sözlü Anlatım
7. Hafta HTML 5 oyunlarının üretimi ve JavaScript kullanımı Sözlü Anlatım
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
9. Hafta Üstten görünüm (TopView) oyun üretimi – 1 Sözlü Anlatım
10. Hafta Üstten görünüm (TopView) oyun üretimi – Harita ve nesnelerin eklenmesi Sözlü Anlatım
11. Hafta Üstten görünüm (TopView) oyun üretimi – Düşman ve yol gösterici nesnelerin üretimi Sözlü Anlatım
12. Hafta Bölüm atlama (next level) ve oyun kaybetme (game over) ekranlarının tasarlanması ve oyuna eklenmesi Sözlü Anlatım
13. Hafta Bölümler arası etkileşimin oyuna uygulanması ve final projelerinin dağıtılması Sözlü Anlatım
14. Hafta Oyunun export edilmesi ve Google PlayStore’a yüklenmesi süreçleri Sözlü Anlatım
15. Hafta Final projelerinin sınıf içinde sunulması. Final projelerinin sınıf içinde sunulması.
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Oyunlaştırma sürecine dair teorik bilgilere sahip olacaklar
ÖÇ-2Mobil ve masaüstü oyunlar arasındaki üretim yöntemlerini ayırt edebilecekler
ÖÇ-3C Type dilleri oyun üretimine yönelik kullanabilecek ve yorumlayabilecekler
ÖÇ-4HTML 5 oyunlarını üretebilecekler
ÖÇ-5Ürettikleri oyunları PlayStore uygulamalarına yükleyebilecek ve satışa sunabilecekler.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5