Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KULLANICI DENEYİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM5202 KULLANICI DENEYİMİ 2/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir. 

Kullanıcı deneyimi ve kullanıcı deneyimi tasarımı dersin ana konularını oluşturmaktadır.
Amaç, kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyimi prensipleri doğrultusunda mobil ve masaüstü sayfa tasarımlarını geliştirme süreçlerini öğretmektir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Ahmet Erşanlı
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri -Salı, 15.00-16.50, Cats Sanal Oda
Görüşme Saatleri ve Yeri -Salı, 17.00-18.00, Cats Sanal Oda
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar -UNGER Russ, CHANDLER Caroline, A Project guide to UX design, New Riders, United States of America, 2012

-RUBIN Jeffrey, CHISNELL Dana, Handbook of Usability Testing: How to Plan, Design, and Conduct Effective Tests, Wiley Publishing, Indiana, 2008
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kullanıcı Deneyimi – Umutlar ve Endişeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta Kullanıcı Deneyimi Genel Terminolojisi Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
3. Hafta İnsan Bilgisayar Etkileşimi & Erişilebilirlik Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
4. Hafta Kullanıcı Deneyimi Tasarımı – Tanı ve Keşif Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
5. Hafta Kullanıcı Deneyimi Tasarımı – Kullanıcı Araştırması Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
6. Hafta Kullanıcı Deneyimi Tasarımı – Kurgu ve Prototip Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Kullanılabilirlik & Test – Evrensel Prensipler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
9. Hafta Kullanılabilirlik Prensipleri – Uzman Görüşü İncelemesi Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
10. Hafta Kullanıcı Gözlemi Testi – Final Ödevleri Dağıtımı Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
11. Hafta Persona, Senaryo ve Görevler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
12. Hafta Pilot Test: Bulgu Analizi ve Raporlama Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
13. Hafta Kullanıcı Temini, Lokasyon ve Zaman Planlaması Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
14. Hafta Genel Tekrar Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Kullanıcı deneyimi kavramını tanımlayabilecek
ÖÇ-2Deneyim tasarımının temel ilkelerini kavrayabilecek.
ÖÇ-3Kullanıcının deneyim sürecine ilişkin bilgiye sahip olabilecek.
ÖÇ-4Dijital platformlarda kullanıcı ile etkin iletişim kurma becerisi geliştirebilecek.
ÖÇ-5Kullanıcı odaklı tasarım çalışmalarını kendi uzmanlık alanında uygulayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5