Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MÜŞTERİ DENEYİMİ YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM5204 MÜŞTERİ DENEYİMİ YÖNETİMİ 2/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Günümüzde Müşteri ilişkileri yönetimi bir işletmenin büyümesi ve sürekliliği içi en önemli faktörlerden birisidir. Bilgi İletişim teknolojilerinin ilerlemesiyle müşteri ilişkileri yönetim sistemlerinin tasarlanmasında önemli gelişmeler olmuştur. Teknolojik açıdan bu gelişmeler müşterinin çok daha iyi tanınmasına ve onlarla çok daha etkili bir iletişim sağlanmasına olanak verirken öte yandan da işletmelere rakipleri karşısında büyük avantaj sağlamaktadır.


Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Efe Anğın
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Çarşamba, 16.00-17.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK1C0305
Görüşme Saatleri ve Yeri -Çarşamba, 13.00-15.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK1C0305
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Dijital Uzaktan Eğitim olarak planlanmış olup Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir.

*Haftalık izlencenin karşısına da Dijital Eğitim eklenmesi gerek.

Temel Kaynaklar

Müşteri Deneyimi (Kaan Varnalı)

Müşteri Deneyimi Yönetimi (Prof. Dr. Can Erdem – Prof. Dr. Nihat Tavşan)

Sektörel Araştırmalar

Diğer Kaynaklar  Sektörel Araştırmalar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma ve Derse Giriş – Müşteri Deneyimi Kavramı ve Kurumlar Bağlamında Tanımlanması Sözlü Anlatım – Tartışma
2. Hafta Müşteriyi Tanımak – Müşteri Davranışı, Segmentasyon ve Hedef Kitle Sözlü Anlatım – Tartışma
3. Hafta Hedef Kitle Araştırmaları – Veri Analizleri Sözlü Anlatım – Tartışma
4. Hafta Müşteride İz Yaratmak – Deneyim Stratejisi Sözlü Anlatım – Tartışma
5. Hafta Müşteri Deneyimi Yönetiminde Geleneksel Yöntemler Sözlü Anlatım – Tartışma
6. Hafta Müşteri Deneyimi Yönetiminde Dijital Yöntemler ve Yapay Zekanın Rolü Sözlü Anlatım – Tartışma
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Markada Değer Yaratmak – Markanın Algılanan Deneyimi (SWOT ve FCB) Sözlü Anlatım – Tartışma
9. Hafta Kriz Anlarında Müşteri Deneyimi Yönetimi Sözlü Anlatım – Uygulama
10. Hafta Sosyal Sorumluluk – Sürdürülebilirlik ve İnovasyonun Müşteri Deneyimine Etkisi Sözlü Anlatım – Tartışma
11. Hafta Müşteri Deneyimini Ölçümleme – PUKÖ Döngüsü Sözlü Anlatım – Tartışma
12. Hafta Dijital Dünyada Müşteri Deneyimi Trendleri Sözlü Anlatım – Tartışma
13. Hafta Dijital Dünyada Müşteri Deneyimi Trendleri Sözlü Anlatım – Tartışma
14. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Rekabet avantajları ve müşteri deneyimi yönetimi kavramlarını tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Müşteri Deneyimi Yönetimi süreci ve bilişim teknolojileri arasında ilişki kurabilecek.
ÖÇ-3Müşteri değer yönetim sürecini tanımlayabilecek.
ÖÇ-4Müşteri şikâyetleri yönetimini ifade edebilecek.
ÖÇ-5Müşteri ilişkileri yönetiminde pazarlama faaliyetleri süreçlerini açıklayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5