Öğrenciler Aplikasyon Tasarımı dersi kapsamında; tasarım ilkelerinin temel prensiplerini derinlemesine içselleştirerek estetik bir bakış açısı kazanacaklar. Ayrıca öğrenciler ders kapsamında edindikleri estetik bakış açısı ve tasarım prensiplerinden yola çıkarak etkileşimli aplikasyon tasarımları geliştirecekler.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Umut Kuş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma. 11.00-13.45. Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK STF MACLAB
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
Temel Kaynaklar
Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri Esma Civcir Akademisyen Kitapevi
Emre Becer, Dost Kitapevi Ambalaj Tasarımı
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi
Sözlü anlatım, Uygulama
2. Hafta
Maslow Piramidi, Etkileşim Tasarım İlkelerine
giriş
Sözlü anlatım, Uygulama
3. Hafta
Etkileşim Tasarım İlkeleri
Sözlü anlatım, Uygulama
4. Hafta
Etkileşim Tasarım İlkeleri kapsamında proje
üretimi
Tasarım odaklı düşünme yöntemlerinin ve yaratım sürecinin basamakları
öğrenilecek
ÖÇ-3
Etkileşim tasarımının ilkeleri benimsenip, yapılan uygulamalar ile hayata
geçirilecek
ÖÇ-4
Wireframe süreci çeşitli programlarda yönetilebilecek
ÖÇ-5
Aplikasyon tasarımında teknik unsurlara hakim olununacak
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek