Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SEMİNER VI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM6005 6 SEMİNER VI 2/0/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı

Bu ders, mesenlik ve bağışçılıktan evrilerek günümüzde kurumlar için kazançlı birer iletişim faaliyetine dönüşen sponsorluk kavramının tanımı, tarihsel gelişimi, diğer alanlar ile etkileşimi, alan ve kategorilerinin yanı sıra, sponsorluk yönetimi, sözleşmesi ve süreçleri hakkında gerekli uygulama ve değerlendirme konularını içerir.


Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Fatih Öztürk
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Çarşamba, 09:00-10.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, AKZA1
Görüşme Saatleri ve Yeri -Salı, 10.00-11.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AK 1D 15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir. 

Temel Kaynaklar
-Sporda Sponsorluk - Dr. Fikret Soyer, 
-Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi - Kenneth E. Clow, Donald Baack (Çev. Doç. Dr. Gülay Öztürk) -İletişim Odaklı Pazarlama, İzzet Bozkurt

 
Diğer Kaynaklar  *https://hbrturkiye.com/   *https://www.boomsocial.com/   *https://www.campaigntr.com/   *https://www.capital.com.tr/   *https://dijilopedi.com/   *https://www.marketingturkiye.com.tr/   *https://mediacat.com/   *https://pazarlamasyon.com/   *https://wearesocial.com/   *https://www.webtekno.com/
 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sponsorluğun tanımı ve tarihsel gelişimi Sözlü anlatım
2. Hafta Sponsorluğun ilişkili olduğu alanlar Sözlü anlatım
3. Hafta Sponsorluğun amaçları ve çeşitleri Sözlü anlatım
4. Hafta Kültür sanat sponsorluğu ve örnekler Sözlü anlatım
5. Hafta Spor sponsorluğu ve örnekler Sözlü anlatım
6. Hafta Sosyal sponsorluk ve örnekler Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Çevre sponsorluğu ve örnekler Sözlü anlatım
9. Hafta Sponsorluğun kategorilerinin sınıflandırılması Sözlü anlatım
10. Hafta Sponsorluk planlaması Sözlü anlatım
11. Hafta Sponsorluk dosyası örnekleri incelemesi Sözlü anlatım
12. Hafta Sponsorluk dosyası hazırlanması aşamaları Sözlü anlatım
13. Hafta Sponsorluk dosyası hazırlanması aşamaları Sözlü anlatım
14. Hafta Sponsorluk ve medya ilişkileri Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Kuramsal bilgileri uygulama alanlarında pratik edebilecek.
ÖÇ-2Hazırlanan etkinlik takvimini uygulayabilecek.
ÖÇ-3Etkinlik sonuçlarını rapor edebilecek.
ÖÇ-4Etkinlikler düzeyinde oluşturulan stratejilerin taslaklarını hazırlayabilecek
ÖÇ-5Belirlenen stratejileri uygulayabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5