Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DİJİTAL OYUN TASARIMI II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM6201 DİJİTAL OYUN TASARIMI II 1/2/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı

Dijital Oyun Tasarımı I. dersinde öğrenilen teknik ve teorik bilgiler ile ileri düzey mobil oyun üretmek dersin amacını özetler. Ders ağırlıklı olarak öğrencilerin sınıf içinde özgün senaryoya sahip oyunlar üretmesini hedeflemektedir. Üstten görünüm, Side-Scrolling oyunlar, Casual oyunlar ve benzeri oyun türevleri ders içerisinde uygulatılarak öğretilecektir.


Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Üyesi Ayşe Danış Bekdemir
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri -Salı, 16.00-18.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi,1B-12/14
Görüşme Saatleri ve Yeri -Salı, 14.00-15.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi,1D-07.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Anlatım, uygulama, örnek çalışmaların yapımı.
Temel Kaynaklar

Oyunlaştırma – Ercan Altuğ YILMAZ, Abaküs Kitap
Illustrator CC – M.Hikmet AYDINGÜLER, Abaküs Kitap
Yeni Başlayanlar için JavaScript – Fahrettin ERDİNÇ, Abaküs Kitap

 

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Casual games üretim teknikleri Sözlü anlatım
2. Hafta Casual games arayüz üretimi ve oyunlarda kullanılan temel nesneler Sözlü anlatım
3. Hafta Casual game üretimi, Sınıf içi uygulama -1 Sözlü anlatım
4. Hafta Casual game üretimi, Sınıf içi uygulama -2 Sözlü anlatım
5. Hafta First Person Shooter (FPS) oyunlarına giriş Sözlü anlatım
6. Hafta First Person Shooter (FPS) oyunlarında kullanılan temel nesneler Sözlü anlatım
7. Hafta First Person Shooter (FPS) üretimi, Sınıf içi uygulama Sözlü anlatım
8. Hafta Ara sınav Ara sınav
9. Hafta Side-Scrolling Games üretim süreçleri Sözlü anlatım
10. Hafta Side-Scrolling Games arayüz üretimi ve oyunlarda kullanılan temel nesneler Sözlü anlatım
11. Hafta Side-Scrolling Games üretimi, Sınıf içi uygulama -1 Sözlü anlatım
12. Hafta Side-Scrolling Games üretimi, Sınıf içi uygulama -2 (Final projelerinin verilmesi) Sözlü anlatım
13. Hafta Sanal zeka üretimi (Boss, bölüm sonu canavarı vb.) Sözlü anlatım
14. Hafta Final proejelerinin sınıf içinde sunumu ve değerlendirilmesi Sözlü anlatım
15. Hafta Proje sunumları Değerlendirme
16. Hafta Proje sunumları Değerlendirme
17. Hafta Proje sunumları Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Farklı oyun tekniklerini birbirlerinden ayırt edebilecekler ve üretebilecekler
ÖÇ-2Casual games kategorisindeki oyunlar üretebilecek ve geliştirecekler
ÖÇ-3FPS oyunlarına dair üretim tekniklerini öğrenecek ve geliştirebilecekler.
ÖÇ-4Side-Scrolling oyunlarını tasarlayabilecek ve geliştirebilecekler
ÖÇ-5Akıllı düşman (Boss) üretimi yapabilecek ve sanal zekâ geliştirebilecekler.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5