Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DİJİTAL ANİMASYON

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM6203 DİJİTAL ANİMASYON 1/2/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı

Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir

 

Blender, Zbrush ve Autodesk Maya programlarında kullanılan araçların tanımlanması ve program hakkında yetkinlik kazandırmayı amaçlayan Dijital Animasyon dersi, öğrencilerin programın mantığını kavramaları, söz konusu programlar aracılığıyla 3D animasyon üretimi yapabilmeleri ve ders kapsamında uygulamalı olarak deneyimleyecekleri dijital animasyonun temel prensiplerinin pekiştirilmesi amaçlanmaktadır. 


Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Yılmaz Erdoğan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Cuma, 12.00-14.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, DİJ TAS LAB
Görüşme Saatleri ve Yeri -Cuma, 15.00-16.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, DİJ TAS LAB
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir. 



-Okuma, Ödev, Web tabanlı öğrenme.

Temel Kaynaklar

The Animator's Survival Kit, Richard Williams, Faber and Faber, 2001, London.

The Art of 3D: Computer Animaiton and Effects, Isaac Kerlow, Wiley Publishings, 2004.

The Animator's Workbook: Step-By-Step Techniques of Drawn Animation - Tony White
Cartoon Animation (Collector's Series) Preston Blair

Bousquet M., 3D Studio MAX: Tutorials from the Masters Mapping & Texture 3ds Max Material, Delmar Cengage Learning; 1 edition (December 17), 1996.

Prof. Tickoo, S., Autodesk Maya 2017: A Comprehensive Guide, 9th Edition Kindle Edition, CADCIM Technologies (November 30, 2016)

M. Chris, Creating Motion Graphics with After Effects: Essential and Advanced Techniques, Focal Press,2010

Prof. Tickoo, S., Autodesk Maya 2017: A Comprehensive Guide, 9th Edition Kindle Edition, CADCIM Technologies (November 30, 2016)

Eric Keller, Mastering Autodesk Maya 2011, Sybex, 2010. 

Diğer Kaynaklar

Prof. Tickoo, S., Autodesk Maya 2017: A Comprehensive Guide, 9th Edition Kindle Edition, CADCIM Technologies (November 30, 2016)

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Adobe Ai ve After Effects programına giriş Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
2. Hafta Adobe Ai programı kullanarak modellemeye giriş Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
3. Hafta Adobe Ai programındaki modelleme araçlarının kullanımı Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
4. Hafta Adobe Ai programı kullanarak yapılan çizimlerin After Effects programına aktarılması ve ara yüz araçlarının kullanılması Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
5. Hafta After Effects programında objeler ile animasyon yapılması ve logo canlandırması Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
6. Hafta After Effects programını kullanarak Hareketli Tipografi üretilmesi Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta After Effects ile Hareket Takibi (2D Motion Tracking) Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
9. Hafta After Effects 3 Boyutlu Sahne ve Katmanlar I Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
10. Hafta After Effects 3 Boyutlu Sahne ve Katmanlar II Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
11. Hafta After Effects 3 Boyutlu Sahne ve Katmanlar III Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
12. Hafta After Effects Maske ve Çizgi Araçları Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
13. Hafta After Effects ile Yürüme Döngüsü (Walk Cycle) Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
14. Hafta After Effects ile Yürüme Döngüsü II (Walk Cycle) final Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Animasyon programlarının arayüzünü kullanarak üretim yapabilecek
ÖÇ-2Animasyon programlarını kullanarak animasyon üretim sürecini uygulayabilecek
ÖÇ-3Animasyon üretiminin aşamalarını tanımlayabilecek
ÖÇ-4Animasyon programlarını kullanarak dokulama, ışıklandırma uygulamaları yapabilecek
ÖÇ-5Animasyonun temel prensiplerini 3D animasyon çerçevesinde uygulayabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5