Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir
Blender, Zbrush ve Autodesk Maya programlarında kullanılan araçların tanımlanması ve program hakkında yetkinlik kazandırmayı amaçlayan Dijital Animasyon dersi, öğrencilerin programın mantığını kavramaları, söz konusu programlar aracılığıyla 3D animasyon üretimi yapabilmeleri ve ders kapsamında uygulamalı olarak deneyimleyecekleri dijital animasyonun temel prensiplerinin pekiştirilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Yılmaz Erdoğan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Cuma, 12.00-14.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, DİJ TAS LAB
Görüşme Saatleri ve Yeri
-Cuma, 15.00-16.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, DİJ TAS LAB
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
-Okuma, Ödev, Web tabanlı öğrenme.
Temel Kaynaklar
The Animator's Survival Kit, Richard Williams, Faber and Faber, 2001, London.
The Art of 3D: Computer Animaiton and Effects, Isaac Kerlow, Wiley Publishings, 2004.
The Animator's Workbook: Step-By-Step Techniques of Drawn Animation - Tony White
Cartoon Animation (Collector's Series) Preston Blair
Bousquet M., 3D Studio MAX: Tutorials from the Masters Mapping & Texture 3ds Max Material, Delmar Cengage Learning; 1 edition (December 17), 1996.
Prof. Tickoo, S., Autodesk Maya 2017: A Comprehensive Guide, 9th Edition Kindle Edition, CADCIM Technologies (November 30, 2016)
M. Chris, Creating Motion Graphics with After Effects: Essential and Advanced Techniques, Focal Press,2010
Prof. Tickoo, S., Autodesk Maya 2017: A Comprehensive Guide, 9th Edition Kindle Edition, CADCIM Technologies (November 30, 2016)
Eric Keller, Mastering Autodesk Maya 2011, Sybex, 2010.
Diğer Kaynaklar
Prof. Tickoo, S., Autodesk Maya 2017: A Comprehensive Guide, 9th Edition Kindle Edition, CADCIM Technologies (November 30, 2016)
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Adobe Ai ve After Effects programına giriş
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
2. Hafta
Adobe Ai programı kullanarak modellemeye giriş
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
3. Hafta
Adobe Ai programındaki modelleme araçlarının kullanımı
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
4. Hafta
Adobe Ai programı kullanarak yapılan çizimlerin After Effects programına aktarılması ve ara yüz araçlarının kullanılması
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
5. Hafta
After Effects programında objeler ile animasyon yapılması ve logo canlandırması
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
6. Hafta
After Effects programını kullanarak Hareketli Tipografi üretilmesi
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
After Effects ile Hareket Takibi (2D Motion Tracking)
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
9. Hafta
After Effects 3 Boyutlu Sahne ve Katmanlar I
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
10. Hafta
After Effects 3 Boyutlu Sahne ve Katmanlar II
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
11. Hafta
After Effects 3 Boyutlu Sahne ve Katmanlar III
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
12. Hafta
After Effects Maske ve Çizgi Araçları
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
13. Hafta
After Effects ile Yürüme Döngüsü (Walk Cycle)
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
14. Hafta
After Effects ile Yürüme Döngüsü II (Walk Cycle) final
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Animasyon programlarının arayüzünü kullanarak üretim yapabilecek
ÖÇ-2
Animasyon programlarını kullanarak animasyon üretim sürecini uygulayabilecek
ÖÇ-3
Animasyon üretiminin aşamalarını tanımlayabilecek
ÖÇ-4
Animasyon programlarını kullanarak dokulama, ışıklandırma uygulamaları yapabilecek
ÖÇ-5
Animasyonun temel prensiplerini 3D animasyon çerçevesinde uygulayabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek