Öğrenciler AplikasyonTasarımı II dersi kapsamında; farklı perspektiflerden yararlanılarak yapacakları tasarımlarla kullanıcı deneyim odaklı aplikasyon tasarımları yapacaklar. Gamification yöntemi ile oyun dinamiklerinden faydalanarak görsel bir dünya yaratacak olan öğrenciler, dönem boyunca çeşitli tasarım programlarını derinlemesine öğrenecek ve projelerle öğrendiklerini pekiştireceklerdir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Umut Kuş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Cuma, 15.00-17.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, AK STF Mac Lab.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-Cuma, 13.00-15.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, AK STF Mac Lab.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
John Heskett Tasarım Dost Kitapevi
Lauren Miler Aplikasyon Pegasus Yayınları
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi
Sözlü anlatım, Uygulama
2. Hafta
Adobe Ai ve XD tools kullanımı
Sözlü anlatım, Uygulama
3. Hafta
Adobe Ai ve XD tools kullanımı
Sözlü anlatım, Uygulama
4. Hafta
UI kit oluşturma ve maske katmanlar
Sözlü anlatım, Uygulama
5. Hafta
Puling kurulumu
Sözlü anlatım, UygulamaSözlü anlatım, Uygulama
6. Hafta
Dinamik verilerle çalışma
Sözlü anlatım, Uygulama
7. Hafta
Ara sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Yapılan tasarımı anima ve responsive şeklinde HTML
ve CSS olarak dışarı aktarma
Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta
Adobe XD uygulamaları
Sözlü anlatım, Uygulama
10. Hafta
Prototip oluşturma ve Responsive layout grid
Sözlü anlatım, Uygulama
11. Hafta
Baştan sona teknoloji haber portalı mobil
arayüzü tasarımı I
Sözlü anlatım, Uygulama
12. Hafta
Baştan sona teknoloji haber portalı mobil
arayüzü tasarımı II
Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta
Baştan sona teknoloji haber portalı mobil
arayüzü tasarımı III
Farklı perspektiflerden yararlanılarak tasarım yapma kabiliyeti kazanılacak
ÖÇ-3
UX ve UI terimleri üzerine çalışmalar yapılacak ve tasarımlar son ürün haline getirilebilecek
ÖÇ-4
Tasarlanan son ürünü, yetkin bir şekilde sunum haline getirebilecek
ÖÇ-5
Gamification yöntemi ile oyun dinamiklerinden faydalanarak görsel bir dünya yaratımı yapabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek