Nesnelerin İnterneti dersi kapsamında öğrenciler; nesnelerin bireylere entegrasyonu, internetin uyarlanması, kişinin sürekli uyum ve kişiselleştirilmiş teknoloji arayışındaki kuramsal bilgisini öğrenebilecektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Ceren Bilgici
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Perşembe, 13.00-14.45, Ataköy Kampüsü, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Cats Sanal Oda.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-Perşembe, 11.00-12.00, Ataköy Kampüsü, Sanat ve Tasarım Fakültesi. Cats Sanal Oda
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
Yazma, açıklama, analiz etme, örnekleme, pratik yapma.
Temel Kaynaklar
Samuel Greengard, Nesnelerin İnterneti, Optimist YayınlarıYavuz Çapkan, İntel Edison İle Nesnelerin İnterneti, Pusula Yayıncılık
The İnternet Of Things Digital Media and Society, Mercedes Bunz & Graham Meikle
Diğer Kaynaklar
Cesur Yeni Medya - Teknolojiler ve Hayran Kültürü, Henry Jenkins, İletişim Yayıncılık
Ağ Toplumu, Jan Van Dijk, Kafka Yayıncılık
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İnternetin Evrimi, Mobilite ve Nesnelerin İnternetine Giriş
Sözlü anlatım
2. Hafta
IoT Teknolojisine Genel Bakış ve Çalışma Prensipleri
IoT Sektörel Uygulamaları: Akıllı Sağlık ve Akıllı Araç
Sözlü anlatım
6. Hafta
IoT Sektörel Uygulamaları: Akıllı Şehir, Enerji ve Tarım
Sözlü anlatım
7. Hafta
IoT Sektörel Uygulamaları: Endüstriyel İnternet ve Akıllı Fabrikalar
Sözlü anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
IoT Sektörel Uygulamaları: Medya ve Pazarlama
Sözlü anlatım
10. Hafta
IoT Sektörel Uygulamaları: Finans ve Sigorta
Sözlü anlatım
11. Hafta
IoT ile Yapay Zeka Kullanımı ve Robotlar
Sözlü anlatım
12. Hafta
IoT Analitiği ve Büyük Veri
Sözlü anlatım
13. Hafta
IoT ile Siber Güvenlik, Biyometri ve Risk Yönetimi
Sözlü anlatım
14. Hafta
IoT'nin Geleceği, Yeni Nesil Ekonomi
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler Nesnelerin İnterneti kavramını tanımlayabilecekler.
ÖÇ-2
Öğrenciler, internete bağlanabilir nesneler ve nesnelerin kişiselleştirme süreçlerini yorumlayabilecekler.
ÖÇ-3
Öğrenciler teknolojinin gelişim sürecini ifade edebilecekler.
ÖÇ-4
Nesnelerin internetini dijital iletişim sektörü ile ilişkilendirebilecekler.
ÖÇ-5
Öğrenciler teknolojinin gelişimi ve Nesnelerin İnterneti ile değişen toplumsal düzeni yorumlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek