Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


NESNELERİN İNTERNETİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM7002 7 NESNELERİN İNTERNETİ 2/0/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Nesnelerin İnterneti dersi kapsamında öğrenciler; nesnelerin bireylere entegrasyonu, internetin uyarlanması, kişinin sürekli uyum ve kişiselleştirilmiş teknoloji arayışındaki kuramsal bilgisini öğrenebilecektir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Ceren Bilgici
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Perşembe, 13.00-14.45, Ataköy Kampüsü, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Cats Sanal Oda.
Görüşme Saatleri ve Yeri -Perşembe, 11.00-12.00, Ataköy Kampüsü, Sanat ve Tasarım Fakültesi. Cats Sanal Oda
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir. 

 Yazma, açıklama, analiz etme, örnekleme, pratik yapma. 

Temel Kaynaklar

Samuel Greengard, Nesnelerin İnterneti, Optimist YayınlarıYavuz Çapkan, İntel Edison İle Nesnelerin İnterneti, Pusula Yayıncılık

The İnternet Of Things Digital Media and Society, Mercedes Bunz & Graham Meikle

Diğer Kaynaklar Cesur Yeni Medya - Teknolojiler ve Hayran Kültürü, Henry Jenkins, İletişim Yayıncılık
Ağ Toplumu, Jan Van Dijk, Kafka Yayıncılık
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İnternetin Evrimi, Mobilite ve Nesnelerin İnternetine Giriş Sözlü anlatım
2. Hafta IoT Teknolojisine Genel Bakış ve Çalışma Prensipleri Sözlü anlatım
3. Hafta IoT Sektörel Uygulamaları: Giyilebilir Teknolojiler Sözlü anlatım
4. Hafta IoT Sektörel Uygulamaları: Akıllı Ev Sözlü anlatım
5. Hafta IoT Sektörel Uygulamaları: Akıllı Sağlık ve Akıllı Araç Sözlü anlatım
6. Hafta IoT Sektörel Uygulamaları: Akıllı Şehir, Enerji ve Tarım Sözlü anlatım
7. Hafta IoT Sektörel Uygulamaları: Endüstriyel İnternet ve Akıllı Fabrikalar Sözlü anlatım
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
9. Hafta IoT Sektörel Uygulamaları: Medya ve Pazarlama Sözlü anlatım
10. Hafta IoT Sektörel Uygulamaları: Finans ve Sigorta Sözlü anlatım
11. Hafta IoT ile Yapay Zeka Kullanımı ve Robotlar Sözlü anlatım
12. Hafta IoT Analitiği ve Büyük Veri Sözlü anlatım
13. Hafta IoT ile Siber Güvenlik, Biyometri ve Risk Yönetimi Sözlü anlatım
14. Hafta IoT'nin Geleceği, Yeni Nesil Ekonomi Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenciler Nesnelerin İnterneti kavramını tanımlayabilecekler.
ÖÇ-2Öğrenciler, internete bağlanabilir nesneler ve nesnelerin kişiselleştirme süreçlerini yorumlayabilecekler.
ÖÇ-3Öğrenciler teknolojinin gelişim sürecini ifade edebilecekler.
ÖÇ-4Nesnelerin internetini dijital iletişim sektörü ile ilişkilendirebilecekler.
ÖÇ-5Öğrenciler teknolojinin gelişimi ve Nesnelerin İnterneti ile değişen toplumsal düzeni yorumlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5