Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MARKA İTİBAR YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM7201 MARKA İTİBAR YÖNETİMİ 2/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı

Rekabetin hızlı bir şekilde artmaya devam ettiği günümüz Pazar ortamında, kurumlar markalarını farklılaştırmak için çaba sarf etmektedirler. Markanın farklılaşmayı gerçekleştirebilmesinde önemli bir kavram olan itibar yönetiminin tüm yönleriyle ele alınması dersin amacını oluşturmaktadır. 

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Cihan Sercan Çakır
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Perşembe, 11.00-12.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK ZB1
Görüşme Saatleri ve Yeri -Çarşamba, 13.00-14.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. Cats Sanal Oda
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir. 



- Betimlemek, açıklamak, çözümlemek ve sınıf içi tartışma. 

 

Temel Kaynaklar

 

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Marka kavramının açıklanması Sözlü anlatım
2. Hafta Markanın tarihsel gelişimi ve günümüzde markalamanın önemi konusunun anlatılması Sözlü anlatım
3. Hafta Marka konumlandırma bağlamında marka kimliği ve marka imajı kavramlarının anlatılması Sözlü anlatım
4. Hafta Marka konumlandırma bağlamında marka tercihi, marka sadakati ve marka değeri kavramlarının aktarılması Sözlü anlatım
5. Hafta Marka Yönetimi kavramı ve marka yönetiminin temel ilkeleri hakkında bilgi verilmesi Sözlü anlatım
6. Hafta Temel marka stratejilerinin anlatılması Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta İtibar kavramının açıklanması Sözlü anlatım
9. Hafta Marka değeri ve itibar kavramı ilişkisinin tartışılması Sözlü anlatım
10. Hafta İtibar yönetimi konusunun anlatılması Sözlü anlatım
11. Hafta İtibar yönetiminin temel ilkeleri ve markalar açısından öneminin aktarılması Sözlü anlatım
12. Hafta Kurumsal itibar kavramı çerçevesinde itibar yönetiminin anlatılması Sözlü anlatım
13. Hafta Küresel rekabette itibar yönetimi konusunun aktarılması Sözlü anlatım
14. Hafta Kurum itibarının ölçümlenmesi, takip edilmesi ve değerlendirilmesi konusu hakkında bilgi verilmesi Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Marka ve kurumsal itibar bağlantısını tanıma ve yorumlayabilecek.
ÖÇ-2Marka ve itibar yönetiminin kurumsal, sektörel ve toplumsal değerini kavrayabilecek.
ÖÇ-3Artı değer yaratmada markalaşma ve kurumsal imajın direkt ve dolaylı etkilerini gözlemleyebilecek.
ÖÇ-4Markayı oluşturan bileşenleri tanıma, marka iletişiminin rekabet ortamındaki önemini kavrayabilecek.
ÖÇ-5Marka ve itibar yönetiminde hedef kitle ile kalıcı ve sürdürülebilir iletişim süreçlerini tanımlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5