Rekabetin hızlı bir şekilde artmaya devam ettiği günümüz Pazar ortamında, kurumlar markalarını farklılaştırmak için çaba sarf etmektedirler. Markanın farklılaşmayı gerçekleştirebilmesinde önemli bir kavram olan itibar yönetiminin tüm yönleriyle ele alınması dersin amacını oluşturmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Cihan Sercan Çakır
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Perşembe, 11.00-12.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK ZB1
Görüşme Saatleri ve Yeri
-Çarşamba, 13.00-14.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. Cats Sanal Oda
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
- Betimlemek, açıklamak, çözümlemek ve sınıf içi tartışma.
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Marka kavramının açıklanması
Sözlü anlatım
2. Hafta
Markanın tarihsel gelişimi ve günümüzde markalamanın önemi konusunun anlatılması
Sözlü anlatım
3. Hafta
Marka konumlandırma bağlamında marka kimliği ve marka imajı kavramlarının anlatılması
Sözlü anlatım
4. Hafta
Marka konumlandırma bağlamında marka tercihi, marka sadakati ve marka değeri kavramlarının aktarılması
Sözlü anlatım
5. Hafta
Marka Yönetimi kavramı ve marka yönetiminin temel ilkeleri hakkında bilgi verilmesi
Sözlü anlatım
6. Hafta
Temel marka stratejilerinin anlatılması
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
İtibar kavramının açıklanması
Sözlü anlatım
9. Hafta
Marka değeri ve itibar kavramı ilişkisinin tartışılması
Sözlü anlatım
10. Hafta
İtibar yönetimi konusunun anlatılması
Sözlü anlatım
11. Hafta
İtibar yönetiminin temel ilkeleri ve markalar açısından öneminin aktarılması
Sözlü anlatım
12. Hafta
Kurumsal itibar kavramı çerçevesinde itibar yönetiminin anlatılması
Sözlü anlatım
13. Hafta
Küresel rekabette itibar yönetimi konusunun aktarılması
Sözlü anlatım
14. Hafta
Kurum itibarının ölçümlenmesi, takip edilmesi ve değerlendirilmesi konusu hakkında bilgi verilmesi
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Marka ve kurumsal itibar bağlantısını tanıma ve yorumlayabilecek.
ÖÇ-2
Marka ve itibar yönetiminin kurumsal, sektörel ve toplumsal değerini kavrayabilecek.
ÖÇ-3
Artı değer yaratmada markalaşma ve kurumsal imajın direkt ve dolaylı etkilerini gözlemleyebilecek.
ÖÇ-4
Markayı oluşturan bileşenleri tanıma, marka iletişiminin rekabet ortamındaki önemini kavrayabilecek.
ÖÇ-5
Marka ve itibar yönetiminde hedef kitle ile kalıcı ve sürdürülebilir iletişim süreçlerini tanımlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek