Dersin amacı, öğrencilere sanal gerçekliğin temellerini anlatmak ve uygulama deneyimi kazandırmaktır. Bu derste bilgisayar grafikleri, etkileşim teknikleri ve arttırılmış gerçeklik gibi çeşitli konulardaki bilgiler de ele alınacaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Grv. Ahmet Gökhan Uluçay
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Cuma, 16.00-18.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Dijital Tasarım Mac Lab.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-Cuma, 14.00-15.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, 1D-07.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar
-Sherman, William R. and Alan B. Craig. Understanding Virtual Reality – Interface, Application, and Design, Morgan Kaufmann, 2002.
Diğer Kaynaklar
-Burdea, G. C. and P. Coffet. Virtual Reality Technology, Second Edition. Wiley-IEEE Press, 2003/2006.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sanal gerçekliğe giriş
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta
Sanal gerçeklik temel kavramları
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
3. Hafta
Sanal gerçeklikte arayüz uygulamaları
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
4. Hafta
Sanal gerçeklikte arayüz uygulamaları
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
5. Hafta
Bilgisayar grafikleri temelleri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
6. Hafta
Sanal gerçeklikte görsel hesaplama
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
7. Hafta
Sanal gerçeklikte çevre modellemesi
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
8. Hafta
Sanal gerçeklikte ve etkileşim
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
9. Hafta
Vize
Sınav
10. Hafta
Sanal gerçeklikte etkileşim teknikleri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
11. Hafta
Artırılmış gerçekliğe giriş
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
12. Hafta
Artırılmış gerçeklik uygulamaları
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
13. Hafta
Sanal gerçeklik geliştirme araçları
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
14. Hafta
Sanal gerçeklik geliştirme araçları
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler Sanal Gerçeklik Uygulamaları ve Arttırılmış Gerçekliğe dair temel kavramlar hakkında derinlemesine teorik bilgi sahibi olacak.
ÖÇ-2
Sanal Gerçeklik Uygulamaları ve Arttırılmış Gerçeklik arasındaki farkları tanımlayabilecek.
ÖÇ-3
Sanal Gerçeklik ve Arttırılmış Gerçeklik ile ilgili içerikler üretebilmek üzere ilgili tasarım programlarını kullanabilmek üzere yetkinlik kazanacak.
ÖÇ-4
Sanal Gerçeklik ve Arttırılmış Gerçeklik uygulamaları ile ilgili üretilen içerikleri destekleyecek materyalleri kullanma becerisi kazanacak.
ÖÇ-5
Öğrenciler edindikleri teknik ve teorik becerileri çeşitli alanlarla ilişkilendirebilecek yetkinlik kazanacaklar.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek