Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Yeni Medya ve İletişim Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / MEDYANIN EKONOMİ POLİTİĞİ VE KÜRESELLEŞME

MEDYANIN EKONOMİ POLİTİĞİ VE KÜRESELLEŞME

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM8003 8 MEDYANIN EKONOMİ POLİTİĞİ VE KÜRESELLEŞME 2/0/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı

 

Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir. 

Küreselleşmeyle beraber toplumsal yapının sürdürülmesinde ve yeniden üretilmesinde gerek geleneksel medyanın gerekse yeni medyanın ideolojik, ekonomik ve politik işlevlerini kuramsal olarak analiz etmektir.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Sezgi Turfanda
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri -Pazartesi, 09.00-10.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AK ZD2
Görüşme Saatleri ve Yeri -Pazartesi, 14.00-15.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AK ZA 1
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

- Betimlemek, açıklamak, çözümlemek ve sınıf içi tartışma. 

Temel Kaynaklar

Ders Notu

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Medyanın ekonomi politiği ve küreselleşme kavramlarına giriş Sözlü anlatım
2. Hafta Ekonomi politiğin konusu ve yöntemi Sözlü anlatım
3. Hafta Ekonomi politik yaklaşımın uluslararası boyutu Sözlü anlatım
4. Hafta Herbert Schiller’in ‘Medyada Amerikan Hegemonyası’ analizleri Sözlü anlatım
5. Hafta Dallas Smythe ve ‘Medyada İzleyici Emtiasının Üretimi’ Sözlü anlatım
6. Hafta Herman ve Chomsky’nin ‘Haber Medyasının Ekonomi Politiği’ yaklaşımları Sözlü anlatım/görsel malzeme
7. Hafta Avrupa’da ekonomi politik geleneği Sözlü anlatım
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
9. Hafta Küreselleşmenin kavramsal çerçevesi Sözlü anlatım
10. Hafta Küreselleşmenin siyasi ve ekonomik boyutu Sözlü anlatım
11. Hafta Küreselleşmenin teknolojik ve kültürel boyutu Sözlü anlatım
12. Hafta Küreselleşmeye eleştirel yaklaşımlar Sözlü anlatım
13. Hafta Küreselleşme ve Medya Sözlü anlatım
14. Hafta Yeni Medyalar ve Alternatif Medya bağlamında gazeteciliğe dair sorgulamaların yapılması Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1I. İletişim, geleneksel medya ve yeni medya alanındaki her türlü kavramı tanımlayabilecek.
ÖÇ-2II. İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
ÖÇ-3III. Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve gerekiyorsa değerlendirebilecek.
ÖÇ-4IV. Küreselleşme kavramını siyasi, ekonomik, teknolojik ve kültürel bağlamda değerlendirebilecek.
ÖÇ-5V. Medyada ekonomi politik yaklaşımın uluslararası boyutunu kavrayabilecek,
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5