Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
Küreselleşmeyle beraber toplumsal yapının sürdürülmesinde ve yeniden üretilmesinde gerek geleneksel medyanın gerekse yeni medyanın ideolojik, ekonomik ve politik işlevlerini kuramsal olarak analiz etmektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Sezgi Turfanda
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Pazartesi, 09.00-10.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AK ZD2
Görüşme Saatleri ve Yeri
-Pazartesi, 14.00-15.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AK ZA 1
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Betimlemek, açıklamak, çözümlemek ve sınıf içi tartışma.
Temel Kaynaklar
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Medyanın ekonomi politiği ve küreselleşme kavramlarına giriş
Sözlü anlatım
2. Hafta
Ekonomi politiğin konusu ve yöntemi
Sözlü anlatım
3. Hafta
Ekonomi politik yaklaşımın uluslararası boyutu
Sözlü anlatım
4. Hafta
Herbert Schiller’in ‘Medyada Amerikan Hegemonyası’ analizleri
Sözlü anlatım
5. Hafta
Dallas Smythe ve ‘Medyada İzleyici Emtiasının Üretimi’
Sözlü anlatım
6. Hafta
Herman ve Chomsky’nin ‘Haber Medyasının Ekonomi Politiği’ yaklaşımları
Sözlü anlatım/görsel malzeme
7. Hafta
Avrupa’da ekonomi politik geleneği
Sözlü anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Küreselleşmenin kavramsal çerçevesi
Sözlü anlatım
10. Hafta
Küreselleşmenin siyasi ve ekonomik boyutu
Sözlü anlatım
11. Hafta
Küreselleşmenin teknolojik ve kültürel boyutu
Sözlü anlatım
12. Hafta
Küreselleşmeye eleştirel yaklaşımlar
Sözlü anlatım
13. Hafta
Küreselleşme ve Medya
Sözlü anlatım
14. Hafta
Yeni Medyalar ve Alternatif Medya bağlamında gazeteciliğe dair sorgulamaların yapılması
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
I. İletişim, geleneksel medya ve yeni medya alanındaki her türlü kavramı tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
II. İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
ÖÇ-3
III. Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve gerekiyorsa değerlendirebilecek.
ÖÇ-4
IV. Küreselleşme kavramını siyasi, ekonomik, teknolojik ve kültürel bağlamda değerlendirebilecek.
ÖÇ-5
V. Medyada ekonomi politik yaklaşımın uluslararası boyutunu kavrayabilecek,
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek