Dersin amacı, dijital medya ve demokrasi ilişkisini kavramsal ve kuramsal açıdan incelemektir. Dijitalleşmenin medya ile siyasal katılım, ifade özgürlüğü, çoğulculuk, kamusal alan ilişkisine etkilerini örnek analizleri aracılığıyla teorik açıdan işlemek dersin ana konusunu oluşturmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Nurhan Yel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 11.00-12.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AKZA2
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 13.00-15.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi.AK1D09
-Demokrasi Teorisine Geri Dönüş, Giovanni Sartori, Sentez Yayıncılık
- Alper Işık (2020) Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık
- Matthew Hindman (2009) The Myth of Digital Democracy, Princeton University Press.
Diğer Kaynaklar
-Sosyal Medya Akademi, Ed. Ebru Özgen-Tolga Kara, Beta Yayınları
-Çokkültürcülük, Charles Taylor, Yapı Kredi Yayınları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders konularına giriş
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta
Demokrasi kavramına giriş
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
3. Hafta
Demokrasinin Antik Kökeni
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
4. Hafta
Atina Sitesinde Demokrasi Kavramı
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
5. Hafta
Dijital Çağ ve Demokrasi
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
6. Hafta
Dijital Demokrasi
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Dijital medya ve siyasal katılım
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
9. Hafta
Dijital yurttaşlık
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
10. Hafta
Dijital medya ve çoğulculuk
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
11. Hafta
Dijital medya ve kamusal alan ilişkisi
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
12. Hafta
Dijital medya ve ifade özgürlüğü
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
13. Hafta
Örnek analizler
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
14. Hafta
Örnek analizler
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
45
Final
1
55
ÖÇ-1
Demokrasi kavramını tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Demokrasi teorileri ve medya kavramlarını açıklayabilecek.
ÖÇ-3
Dijital medya ve siyaset alanlarını ilişkilendirebilecek.
ÖÇ-4
Dijital medya ve kamusal alan konularını yorumlayabilecek.
ÖÇ-5
Dijital medya ve ifade özgürlüğü konularının önemini belirtebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek