Dersin amacı anaakım medya ve alternatif medya bağlamında temel kavramlar ve tartışmaları aktarmaktır. Yeni medyanın sunduğu imkanlar göz önüne alınarak alternatif medya ve sosyal medyanın toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik anlamdaki işlevleri dersin ana konularını oluşturmaktadır.
Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, 1-D-14.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma.
Temel Kaynaklar
- Ömer Özer (Der.) Alternatif Medya Alternatif Gazetecilik Türkiye’de Alternatif Gazetecilik Üzerine Değerlendirmeler, Literatürk, Konya, 2012.
Diğer Kaynaklar
- Sevda Alankuş “Demokratik Bir Medya Ortamı İçin Yerel/Sivil Medya Ve İmkanlar” İçinde Medya Ve Toplum, Ips İletişim Vakfı Yayınları: 4, İstanbul, 2003.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin konularına genel bakış
Örnek incelemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta
Alternatif medya kavramına giriş
Örnek incelemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
3. Hafta
Anaakım medya-alternatif medya temel farkları
Örnek incelemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
4. Hafta
Çeşitlilik ve ilişkisellik kavramları ekseninde alternatif medya
Örnek incelemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
5. Hafta
Alternatif medya alanları
Örnek incelemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
6. Hafta
Alternatif medya alanları
Örnek incelemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
7. Hafta
Vatandaş gazeteciliği
Örnek incelemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
8. Hafta
Alternatif medya-sosyal medya ilişkisi
Örnek incelemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
9. Hafta
Vize
Sınav
10. Hafta
Alternatif medyanın toplum üzerindeki etkileri
Örnek incelemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
11. Hafta
Alternatif medyanın kültürel ve siyasal işlevleri
Örnek incelemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
12. Hafta
Alternatif medyanın ekonomik yapısı
Örnek incelemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
13. Hafta
Örnek incelemeler
Örnek incelemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
14. Hafta
Örnek incelemeler
Örnek incelemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Alternatif medya kavramını tanımlayabilecek
ÖÇ-2
Medyaya alternatif yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olabilecek
ÖÇ-3
Ana akım ve alternatif medya farklılıklarını ortaya koyabilecek
ÖÇ-4
Alternatif medyada haber üretim sürecine hakim olabilecek
ÖÇ-5
Alternatif medya kanallarına haber üretebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek