Ders kapsamında siyasal sistemlerin kuramsal ve karşılaştırmalı bir perspektiften incelenerek, medyanın bir “siyaset aracı” olarak kullanımını örnekleri ile anlatılması, medya ve siyasetin birbirlerini etkileme süreçlerinin öğrencilere aktarılması dersin temel amacını oluşturmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Nurhan Yel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Perşembe. 15.00-16:45. Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK ZA3 Dersliği.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
Siyaset, propaganda ve medya ilişkisinin anlatılması
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
60
Final
1
40
ÖÇ-1
Medya ve siyasetin farklı tanımlarını bilir.
Medya ve siyaset arasındaki ilişkiyi kavrar ve bu ilişkinin hangi açılardan önem taşıdığını ayırt eder.
Medya ve siyasetin yerini özellikle çağdaş demokrasi bağlamında konumlandırır.
Medya ve siyasetin geleneksel olarak hangi konularla ilgilendiğini ifade eder.
Siyasal aktörler, siyasal katılım ve siyasal katılımda medyanın rolünü kavrar.
ÖÇ-2
Medya ve siyaset arasındaki ilişkiyi kavrar ve bu ilişkinin hangi açılardan önem taşıdığını ayırteder.
ÖÇ-3
Medya ve siyasetin yerini özellikle çağdaş demokrasi bağlamında konumlandırır.
ÖÇ-4
Medya ve siyasetin geleneksel olarak hangi konularla ilgilendiğini ifade eder.
Siyasal aktörler, siyasal katılım ve siyasal katılımda medyanın rolünü kavrar.
ÖÇ-5
Siyasal aktörlerin, siyasal katılımın ve siyasal katılımda medyanın rolünü kavrar.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek