Öğrencilerin eserlerinin derlenmesi ve dijital platformlarda sergilenmesi dersin ana konusunu oluşturmaktadır. Amaç, öğrencilerin dijital portfolyolarını hazırlamak için gerekli estetik, sanatsal ve teknik becerileri edinmesidir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Göknur Sözüneri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 12.00-14.50, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AKLAB 1B0709
Görüşme Saatleri ve Yeri
-Pazartesi, 14:00-15:00. Ataköy Yerleşkesi Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK1D13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma.
Temel Kaynaklar
-Digital portfolios, Elizabeth Hartnell-Young, Maureen P. Morriss, Corwin Press.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dijital portfolyo kavramına giriş
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta
Dijital pazarlama, sosyal medya ve çevrimiçi varlık oluşturma
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
3. Hafta
Dosya organizasyonu ve yedekleme stratejileri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
4. Hafta
İçerik hazırlama ve işleme uygulamaları
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
5. Hafta
İçerik hazırlama ve işleme uygulamaları
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
6. Hafta
İçerik sunum ve seçimleri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
7. Hafta
Etkileşim ve sunum tasarımı
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
8. Hafta
Dijital portfolyo oluşturma siteleri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
9. Hafta
Vize
Sınav
10. Hafta
Dijital portfolyo oluşturma siteleri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
11. Hafta
Site geri bildirim ve revizyonları
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
12. Hafta
Final sunumları için düzenleme ve biçimlendirme
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
13. Hafta
Proje sunumları
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
14. Hafta
Proje sunumları
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler Multimedya, Fotoğraf, Grafik Tasarım ve Tipografi alanlarında edindikleri ileri düzeydeki teknik becerileri birbirileriyle ilişkilendirebilecek.
ÖÇ-2
Öğrenciler imge ve dilsel unsurları yaratıcı bir bütünlük içerisinde kullanarak dijital ortamda görsel bir dile dönüştürebilecekler.
ÖÇ-3
Öğrenciler taslak, eskiz, ilistürasyon gibi görsel anlatım tekniklerini etkin ve yetkin bir şekilde uygulayabilecek.
ÖÇ-4
Öğrenciler tasarım kaynaklarından yararlanarak yenilikçi ve özgün fikirler geliştirebilecek.
ÖÇ-5
Öğrenciler profesyonel çalışma hayatı için kendi dijital portfolyolarını hazırlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek