Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MOBİL İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM4006 4 MOBİL İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ 2/0/0 Z TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir. 

Dersin amacı, öğrencilerin mobil iletişim teknolojilerinin gelişimini teknolojik, sosyolojik ve tarihsel düzlemde öğrenmelerini sağlamaktır. Mobil araçlar, mobil platformlar, mobil kullanıcı alışkanlıkları, mobil kullanıcı deneyimi tasarımı ve mobil pazarlama dersin ana konularını oluşturmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Ceren Bilgici Oğuz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Salı, 11.00-12.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK B18
Görüşme Saatleri ve Yeri -salı, 09.00 10.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 1D 13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar -Cell Phone Culture: Mobile Technology in Everyday Life, Gerard Goggin, Routledge, New York, 2006
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders kapsamında gerçekleştirilecek proje detaylarının aktarılması Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta Proje konularının belirlenmesi Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
3. Hafta Proje sunumları Proje sunumları
4. Hafta Proje sunumları Proje sunumları
5. Hafta Mobil araçlar Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
6. Hafta Mobil platformlar Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
7. Hafta Vize Vize
8. Hafta Mobil kullanıcı alışkanlıkları Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
9. Hafta Mobil kullanıcı ve sosyal medya Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
10. Hafta Mobil iletişim teknolojileri ve yapay zeka Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
11. Hafta Güncel mobil servisler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
12. Hafta Mobil kullanıcı deneyimi tasarımı Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
13. Hafta Mobil iletişim ve reklam ilişkisi Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
14. Hafta Mobil pazarlama Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 40


ÖÇ-1Mobil iletişim teknolojilerinin tarihsel süreç içerisindeki değişimini tanımlayabilecek
ÖÇ-2Mobil iletişim ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecek
ÖÇ-3Mobil kullanıcı alışkanlıklarını yorumlayabilecek
ÖÇ-4Mobil iletişim teknolojileri ile sosyal medyayı ilişkilendirebilecek
ÖÇ-5Mobil iletişim teknolojileri ile yapay zeka ve mobil pazarlamayı ilişkilendirebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5