Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
Dersin amacı, öğrencilerin mobil iletişim teknolojilerinin gelişimini teknolojik, sosyolojik ve tarihsel düzlemde öğrenmelerini sağlamaktır. Mobil araçlar, mobil platformlar, mobil kullanıcı alışkanlıkları, mobil kullanıcı deneyimi tasarımı ve mobil pazarlama dersin ana konularını oluşturmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Ceren Bilgici Oğuz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Salı, 11.00-12.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK B18
Görüşme Saatleri ve Yeri
-salı, 09.00 10.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 1D 13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar
-Cell Phone Culture: Mobile Technology in Everyday Life, Gerard Goggin, Routledge, New York, 2006
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders kapsamında gerçekleştirilecek proje detaylarının aktarılması
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta
Proje konularının belirlenmesi
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
3. Hafta
Proje sunumları
Proje sunumları
4. Hafta
Proje sunumları
Proje sunumları
5. Hafta
Mobil araçlar
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
6. Hafta
Mobil platformlar
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
7. Hafta
Vize
Vize
8. Hafta
Mobil kullanıcı alışkanlıkları
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
9. Hafta
Mobil kullanıcı ve sosyal medya
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
10. Hafta
Mobil iletişim teknolojileri ve yapay zeka
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
11. Hafta
Güncel mobil servisler
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
12. Hafta
Mobil kullanıcı deneyimi tasarımı
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
13. Hafta
Mobil iletişim ve reklam ilişkisi
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
14. Hafta
Mobil pazarlama
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
40
ÖÇ-1
Mobil iletişim teknolojilerinin tarihsel süreç içerisindeki değişimini tanımlayabilecek
ÖÇ-2
Mobil iletişim ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecek
ÖÇ-3
Mobil kullanıcı alışkanlıklarını yorumlayabilecek
ÖÇ-4
Mobil iletişim teknolojileri ile sosyal medyayı ilişkilendirebilecek
ÖÇ-5
Mobil iletişim teknolojileri ile yapay zeka ve mobil pazarlamayı ilişkilendirebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek