Veri görselleştirme dersinin amacı verinin görselleştirilmesi ile ilgili temel alanlar olan veri toplama, veri temizleme, veriyi analiz etme ve veriyi görselleştirme aşamalarının öğrenilmesini en güncel araçlar ile sağlamaktır. Bu çerçevede en etkin veri görselleştirme çalışmaları incelenerek günümüz veri güdümlü görsel çalışmalar ile ilişkisi kurularak yoğun uygulamayla öğretilmesi sağlanacaktır. Öğrenciler veri görselleştirmenin ve yeni grafik türlerinin yeni medya ile ilişkisi hakkında bilgi sahibi olacaktır. Ayrıca öğrencilerin veri görselleştirme projesi hazırlayarak sunmaları hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Pınar Dağ
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 13.00-15.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi.AK STF MACLAB + Cast Sanal Sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
Alberto Cairo, The Truthful Art: Data, Charts, and Maps for Communication (Berkeley, California: New Riders, 2016)
Stephanie D. H. Evergreen, Effective Data Visualization: The Right Chart for the Right Data (Thousand Oaks, CA: Sage, 2017).
Dona M. Wong, The Wall Street Journal Guide to Information Graphics: The Dos and Don’ts of Presenting Data, Facts, and Figures (London: W. W. Norton & Company, 2010).
Hadley Wickham and Garrett Grolemund, R for Data Science: Import, Tidy, Transform, Visualize, and Model Data (Sebastopol, California: O’Reilly Media, 2017).
Alberto Cairo, The Functional Art: An Introduction to Information Graphics and Visualization (Berkeley, California: New Riders, 2013).
Robin Williams, The Non-Designer’s Design & Type Books: Design and Typographic Principles for the Visual Novice, Deluxe Edition. (Berkeley, California: Peachpit Press, 2008).
The Visual Display of Quantitative Information by Edward Tufte
Veri görselleştirme nedir
Veri Görselleştirmenin Amacı
Örneklerle sözlü & uygulamalı anlatım
2. Hafta
Veri formatlarını tanıma ve anlama
Uygulamalı anlatım
3. Hafta
Verileri temizleme ve analiz etme
Uygulamalı anlatım
4. Hafta
Veri Görselleştirme Prensipleri
Örnek inceleyerek anlatılması
5. Hafta
Veri Görselleştirme Kuralları
Uygulama yaparak anlatım
6. Hafta
Veri Görselleştirme Elementleri
Elementleri yazarak anlatım
7. Hafta
Verileri Görselleştirme
Uygulamaları anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Veri Görselleştirmede Renk
Tasarım ve Renk Temelleri
Uygulamaları anlatım
10. Hafta
Veri görselleştirme araçları (Açık Kaynak)
Veri ve Grafik Türlerini Eşleştirme
Harita Teorisi
Uygulamaları anlatım
11. Hafta
Veri Görselleştirme Etiği
Uygulamaları anlatım
12. Hafta
Verileri görselleştirme: Grafikler, çizelgeler, haritalar
Grafik yapmak için elektronik tablo kullanma (Çizgi, Çubuk, Turta-Popülasyon Piramidi)
Uygulamaları anlatım
13. Hafta
Genel Değerlendirme
Genel Değerlendirme
14. Hafta
Genel Değerlendirme
Genel Değerlendirme
15. Hafta
Genel Değerlendirme
Genel Değerlendirme
16. Hafta
Genel Değerlendirme
Genel Değerlendirme
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
I. Veri görselleştirmenin tarihçesi, güncel uygulamaları ve etkilerini anlayabilecek
ÖÇ-2
II. Veri ve veri görselleştirmenin temellerini öğrenecek
ÖÇ-3
III. Veri görselleştirme tekniklerini uygulayabilecek
ÖÇ-4
IV. Temel veri görselleştirme araçlarını öğrenip, uygulayabilecek
ÖÇ-5
V. Veri görselleştirme tüm temel prensiplerini öğrenerek ,uygulayabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek