Tüketici Davranışları’’ dersinin amacı tüketicilerin psikolojik, sosyo-kültürel, demografik ve durumsal etkiler çerçevesinde karar alma süreçlerini anlamak ve bu doğrultuda tüketici davranışlarını analiz edebilmektir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Ceyda Deneçli
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 09:00-10:45. Cats Sanal Oda.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
Ders Anlatımı, Örnek Olaylar, Sınıf İçi Tartışma
Temel Kaynaklar
Yavuz Odabaşı & Gülfidan Barış -Tüketici Davranışı (2009)- Media Cat Yayınları
Diğer Kaynaklar
Güncel Makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlamanın Temel Kavramları Bölüm 1
Sözlü anlatım
2. Hafta
Pazarlamanın Temel Kavramları Bölüm 2.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Tüketici Davranışına Giriş
Sözlü anlatım
4. Hafta
Algılama ve Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım
5. Hafta
Motivasyon ve Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım
6. Hafta
Kişilik ve Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım
7. Hafta
Öğrenme ve Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım
8. Hafta
Tutumlar ve Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım
9. Hafta
Vize
Ara Sınav
10. Hafta
Referans Grupları ve Ailenin Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım
11. Hafta
Sosyal Sınıf ve Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım
12. Hafta
Kültür – Yaşam Tarzı ve Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım
13. Hafta
Tüketici Karar Alma Süreci
Sözlü anlatım
14. Hafta
Pazarlama İletişimi,Dijital Devrim ve Tüketici Davranışına Etkileri,Etik ve Tüketici Davranışı
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Tüketici davranışı anlayabilecek.
ÖÇ-2
Tüketici davranışının pazarlama ile ilişkisini kavrayabilecek.
Tüketim alanında neden-sonuç ilişkisi kurabilecek.
ÖÇ-6
Tüketici davranışını etkileyebilecek doğru stratejileri oluşturabilecek.
ÖÇ-7
Psikolojinin, demografik ve sosyo-kültürel özelliklerin ve durumsal faktörlerin tüketici davranışı üzerindeki etkilerini anlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek