Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM4205 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Tüketici Davranışları’’ dersinin amacı tüketicilerin psikolojik, sosyo-kültürel, demografik ve durumsal etkiler çerçevesinde karar alma süreçlerini anlamak ve bu doğrultuda tüketici davranışlarını analiz edebilmektir.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Ceyda Deneçli
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 09:00-10:45. Cats Sanal Oda.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.  

Ders Anlatımı, Örnek Olaylar, Sınıf İçi Tartışma
Temel Kaynaklar Yavuz Odabaşı & Gülfidan Barış -Tüketici Davranışı (2009)- Media Cat Yayınları
Diğer Kaynaklar  Güncel Makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlamanın Temel Kavramları Bölüm 1 Sözlü anlatım
2. Hafta Pazarlamanın Temel Kavramları Bölüm 2. Sözlü anlatım
3. Hafta Tüketici Davranışına Giriş Sözlü anlatım
4. Hafta Algılama ve Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım
5. Hafta Motivasyon ve Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım
6. Hafta Kişilik ve Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım
7. Hafta Öğrenme ve Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım
8. Hafta Tutumlar ve Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım
9. Hafta Vize Ara Sınav
10. Hafta Referans Grupları ve Ailenin Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım
11. Hafta Sosyal Sınıf ve Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım
12. Hafta Kültür – Yaşam Tarzı ve Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım
13. Hafta Tüketici Karar Alma Süreci Sözlü anlatım
14. Hafta Pazarlama İletişimi,Dijital Devrim ve Tüketici Davranışına Etkileri,Etik ve Tüketici Davranışı Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Tüketici davranışı anlayabilecek.
ÖÇ-2Tüketici davranışının pazarlama ile ilişkisini kavrayabilecek.
ÖÇ-3Tüketici davranışını etkileyen faktörleri anlayabilecek.
ÖÇ-4Araştırma yapabilme becerisi kazanacak.
ÖÇ-5Tüketim alanında neden-sonuç ilişkisi kurabilecek.
ÖÇ-6Tüketici davranışını etkileyebilecek doğru stratejileri oluşturabilecek.
ÖÇ-7Psikolojinin, demografik ve sosyo-kültürel özelliklerin ve durumsal faktörlerin tüketici davranışı üzerindeki etkilerini anlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7