|
Dersin Amacı |
Havacılık sektöründe yer alacak öğrencilerimizin etik ilkeler doğrultusunda davranan, ahlaki değerlere sahip bireyler olarak mesleki yaşamlarını sürdürmeleri ve bu doğrultuda sosyal yaşamda kabul gören ahlaki ve etik kurallara uygun davranan, gelecekte havacılığı meslek olarak seçmiş bireylerin insan hakları evrensel ilkelerinin, düşünce, inanç ve girişim özgürlüklerinin, laik hukuk devletinin, katılımcı demokrasi anlayışının, liberal ekonominin, rekabetçi piyasa ekonomisinin kurum ve kurallarının ve sürdürülebilir çevre dengesinin benimsendiği bir toplumsal düzenin oluşmasına katkı sağlamaları amaçlanmaktadır. |
Ön Koşullar |
İş Etiği ve Etik Yönetimi |
Eş Koşullar |
İş Etiği ve Etik Yönetimi |
Özel Koşullar |
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi) |
Öğretim Üyeleri |
Öğr. Gör. Dr. Kübra Öztürk |
Asistanlar |
|
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Perşembe 9:00-10:50 İK2A08 (İncirli2.KatAKor.) |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Öğr. Gör. Dr. Kübra Öztürk Perşembe 9:00-10:50 İK2A08 (İncirli2.KatAKor.) |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
-Sözlü ve ppt sunum teknikleri, vaka çalışmaları, karşılıklı etkileşimli iletişim, öğrencinin konuya hakimiyetini geliştirecek güncel ve tarihi örneklerle konuya ilişkin kavramayı geliştirecek bütün eğitsel yöntemler. |
Temel Kaynaklar |
- İş Etiği ve Etik Yönetimi Dersinde paylaşılan kaynaklar |
Diğer Kaynaklar |
- YATKIN Ahmet ''Kamuda Etik Yönetimi '' Nobel Akademik Yayıncılık 2015
- ATACAN Tuğba, GENÇ Kurtuluş Yılmaz ''İş Etiği'' Astana Yayınları 2020 |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Ahlak ve Etik Nedir ve İlgı̇lı̇ Temel Kavramlar |
Görsel ve işitsel sunum teknikleri, etkileşimli iletişim
içeren eğitsel yöntemler. |
2. Hafta |
Dünya’da ve Türkı̇ye’de İş Ahlâkı Nasıl Ortaya Çıkmıştır? |
Görsel ve işitsel sunum teknikleri, etkileşimli iletişim
içeren eğitsel yöntemler. |
3. Hafta |
İş Ahlakının Artan Önemı̇, Kaynakları ve İş Ahlakı Problemlerı̇nı̇n Nedenlerı̇ |
Görsel ve işitsel sunum teknikleri, etkileşimli iletişim
içeren eğitsel yöntemler. |
4. Hafta |
İş Ahlakı Problemlerı̇: İş Ahlâkına Aykırı Tutum ve Davranışlar I-II |
Görsel ve işitsel sunum teknikleri, etkileşimli iletişim
içeren eğitsel yöntemler. |
5. Hafta |
İş Ahlakı Problemlerı̇: İş Ahlâkına Aykırı Tutum ve Davranışlar III-IV |
Görsel ve işitsel sunum teknikleri, etkileşimli iletişim
içeren eğitsel yöntemler. |
6. Hafta |
Okuma Haftası |
Görsel ve işitsel sunum teknikleri, etkileşimli iletişim
içeren eğitsel yöntemler. |
7. Hafta |
Okuma Haftası |
Görsel ve işitsel sunum teknikleri, etkileşimli iletişim
içeren eğitsel yöntemler. |
8. Hafta |
İş Ahlakının Kurumsallaştırılması |
Vize Sınavı |
9. Hafta |
Kurumsal Sosyal Sorumluluk |
Görsel ve işitsel sunum teknikleri, etkileşimli iletişim
içeren eğitsel yöntemler. |
10. Hafta |
Mesleki yozlaşma ve Etik Dışı Davranışlar |
Görsel ve işitsel sunum teknikleri, etkileşimli iletişim
içeren eğitsel yöntemler. |
11. Hafta |
Havacılıkta Etik Kod ve Davranış Kuralları |
Görsel ve işitsel sunum teknikleri, etkileşimli iletişim
içeren eğitsel yöntemler. |
12. Hafta |
Okuma Haftası |
Görsel ve işitsel sunum teknikleri, etkileşimli iletişim
içeren eğitsel yöntemler. |
13. Hafta |
Genel Tekrar |
Görsel ve işitsel sunum teknikleri, etkileşimli iletişim
içeren eğitsel yöntemler. |
14. Hafta |
Final Sınavı |
Görsel ve işitsel sunum teknikleri, etkileşimli iletişim
içeren eğitsel yöntemler. |
15. Hafta |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
16. Hafta |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
17. Hafta |
Final Sınavı |
Final Sınavı |