2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
KURUMSAL KÜLTÜR
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
HHK0636
KURUMSAL KÜLTÜR
2/0/0
SA
2
Dersin Amacı
Kurumsal kültüre ait ana kavramları öğrenerek temel bilgilere sahip olması, hizmet sektöründe kurumsal imaj, kurumsal kiimlik ve marka değeriğinin müşteri memnuniyeti açısından öneminin kavranması.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Sinem İkien
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 13.00-14.50 - İncirli Yerleşkesi 5A-05 no'lu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğr. Gör. Sinem İKİEN, Pazartesi, 13.00-14.00 - İncirli Yerleşkesi 4A-03
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar
-Kurum Kültürü, Z. Beril AKIN VURAL ,İletişim Yayınları, 2018
Diğer Kaynaklar
-Kurumsal Kültür, Cem KOZLU, Remzi Kitapevi, 2013
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Kurum Kültürüne Genel Bakış
Anlatım, tartışma
2. Hafta
Kurum Kültürünü Oluşturan Kavramlar
Anlatım, tartışma
3. Hafta
Kurum Kültürünün Boyutları
Anlatım, tartışma
4. Hafta
Kurum Kültürünün Etkisi
Anlatım, tartışma
5. Hafta
Kurum Kültürünü Etkileyen Faktörler
Anlatım, tartışma
6. Hafta
Kurum Kültürünün Çeşitleri
Anlatım, tartışma
7. Hafta
Kurum Kültürünün Sınıflanması
Anlatım, tartışma
8. Hafta
Vize Sınavı
Vize Sunavı
9. Hafta
Kurum Kültürünü Oluşturan Temel Olgular
Anlatım, tartışma
10. Hafta
Kurum Kültürünün Önemi ve Örnek Kurumsal Kültürler
Anlatım, tartışma
11. Hafta
Marka
Anlatım, tartışma
12. Hafta
Markanın Önemi ve Gücü
Anlatım, tartışma
13. Hafta
Havayolu Taşımacılığında Hizmet Kalitesi
Anlatım, tartışma
14. Hafta
Genel Tekrar
Anlatım, tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final SInavı
Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1 Kurum kültürüne ait ana kavramları öğrenmek ÖÇ-2 Kurumsal kimlik hakkında bilgi sahibi olmak ÖÇ-3 Kurumsal imaj hakkında bilgi sahibi olmak ÖÇ-4 Aidiyet kültürü ve döngüsü hakkında bilgi sahibi olmak ÖÇ-5 Marka olmanın önemi ÖÇ-6 Müşteri memnuniyetinin önemini kavramak
Program Çıktıları
PÇ-1 İktisad, işletme alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-2 Emniyet Yönetim sistemleri alanında bilgi sahibi olmak PÇ-3 Diksiyon ve Anons alanında bilgi sahibi olmak PÇ-4 İkram ve Servis alanlarında bilgi sahibi olmak PÇ-5 Temel İlkyardım alanında bilgi sahibi olmak PÇ-6 Ekip Kaynak Yönetimi alanında bilgi sahibi olmak PÇ-7 Uçuş Emniyet Mock Up alanında bilgi sahibi olmak PÇ-8 Acil Durum Operasyonları ve Emniyet Usulleriyle ilgili bilgi sahibi olmak PÇ-9 Sivil havacılık hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-10 Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanı hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4 ÖÇ 5 ÖÇ 6