|
Dersin Amacı |
Hizmet pazarlaması kavramının anlatımıyla beraber pazarlama bilgisinin havayolu işletmeleri ile bağlantısı kurularak pazarlama stratejileri üzerinde durulmaktadır. Ayrıca pazarlamanın 4P'si olarak bilinen Ürün (Product), Fiyat (Price), Dağıtım (Place), Tutundurma (Promotion) kavramları havayolu pazarlamasına uygun bir şekilde aktarılmaktadır. |
Ön Koşullar |
- |
Eş Koşullar |
- |
Özel Koşullar |
- |
Öğretim Üyeleri |
Öğr. Gör. Gökhan Kırbaç |
Asistanlar |
|
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Ders bu yarıyıl açılmamıştır |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Ders bu yarıyıl açılmamıştır |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Bu ders, örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir. Dersin teorik kısmı Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek ve sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Dersin Uygumalı kısımlarından verilebilenler yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamalar ise pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Güz Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sistemi üzerinden isteğe bağlı randevu yöntemi ile dönüşümlü seyretilmiş hibrit yöntem ile verilecektir. |
Temel Kaynaklar |
-Havayolu Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Yayın no: 3280
- General Aviation Marketing and Management, ISBN-13: 978-1575241920, Alexander T. Wells, Rita D. Sommers-Flanagan, 2003 by Krieger Publishing Company |
Diğer Kaynaklar |
- Alan yazınları ve bilimsel makaleler. |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Genel işletme bilgisi |
Dijital Eğitim |
2. Hafta |
Hizmet Pazarlamasının tanımı ve pazarlama temel kavramlarının anlatılması |
Dijital Eğitim |
3. Hafta |
Hizmet Pazarlamasında makro çevre etkisi ve havacılık alanındaki uygulamaları |
Dijital Eğitim |
4. Hafta |
Hizmet Pazarlamasında rekabet ve havacılık alanındaki uygulamaları |
Dijital Eğitim |
5. Hafta |
Hizmet pazarlamasında hizmet kavramı ve hizmet çeşitliliği ve havacılık alanındaki uygulamaları |
Dijital Eğitim |
6. Hafta |
Hizmet pazarlamasında fiyatlandırma stratejileri ve havacılık alanındaki uygulamaları |
Dijital Eğitim |
7. Hafta |
Hizmet pazarlamasında fiyatlandırma stratejileri ve havacılık alanındaki uygulamaları |
Dijital Eğitim |
8. Hafta |
Ara Sınav |
Kısa Sınav ve Testler |
9. Hafta |
Hizmet pazarlamasında dağıtım ve tedarik zinciri yönetimi ve havacılık alanındaki uygulamaları |
Dijital Eğitim |
10. Hafta |
Hizmet pazarlamasında dağıtım ve tedarik zinciri yönetimi ve havacılık alanındaki uygulamaları |
Dijital Eğitim |
11. Hafta |
Hizmet pazarlamasında tutundurma çabaları ve havacılık alanındaki uygulamaları |
Dijital Eğitim |
12. Hafta |
Hizmet pazarlamasında tutundurma çabaları ve havacılık alanındaki uygulamaları |
Dijital Eğitim |
13. Hafta |
Havacılık alanında pazarlama stratejileri vaka çalışmaları |
Dijital Eğitim |
14. Hafta |
Havacılık alanında pazarlama stratejileri vaka çalışmaları |
Dijital Eğitim |
15. Hafta |
Final |
Kısa Sınav ve Testler |
16. Hafta |
Final |
|
17. Hafta |
Final |
|