Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DİJİTAL PAZARLAMA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HHK0513 DİJİTAL PAZARLAMA 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Hizmet pazarlaması kavramının anlatımıyla beraber pazarlama bilgisinin havayolu işletmeleri ile bağlantısı kurularak pazarlama stratejileri üzerinde durulmaktadır. Ayrıca pazarlamanın 4P'si olarak bilinen Ürün (Product), Fiyat (Price), Dağıtım (Place), Tutundurma (Promotion) kavramları havayolu pazarlamasına uygun bir şekilde aktarılmaktadır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Gökhan Kırbaç
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Bu ders, örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir. Dersin teorik kısmı Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek ve sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Dersin Uygumalı kısımlarından verilebilenler yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamalar ise pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Güz Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sistemi üzerinden isteğe bağlı randevu yöntemi ile dönüşümlü seyretilmiş hibrit yöntem ile verilecektir.
Temel Kaynaklar -Havayolu Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Yayın no: 3280

- General Aviation Marketing and Management, ISBN-13: 978-1575241920, , 2003 by Krieger Publishing Company
Diğer Kaynaklar - Alan yazınları ve bilimsel makaleler.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Genel işletme bilgisi Dijital Eğitim
2. Hafta Hizmet Pazarlamasının tanımı ve pazarlama temel kavramlarının anlatılması Dijital Eğitim
3. Hafta Hizmet Pazarlamasında makro çevre etkisi ve havacılık alanındaki uygulamaları Dijital Eğitim
4. Hafta Hizmet Pazarlamasında rekabet ve havacılık alanındaki uygulamaları Dijital Eğitim
5. Hafta Hizmet pazarlamasında hizmet kavramı ve hizmet çeşitliliği ve havacılık alanındaki uygulamaları Dijital Eğitim
6. Hafta Hizmet pazarlamasında fiyatlandırma stratejileri ve havacılık alanındaki uygulamaları Dijital Eğitim
7. Hafta Hizmet pazarlamasında fiyatlandırma stratejileri ve havacılık alanındaki uygulamaları Dijital Eğitim
8. Hafta Ara Sınav Kısa Sınav ve Testler
9. Hafta Hizmet pazarlamasında dağıtım ve tedarik zinciri yönetimi ve havacılık alanındaki uygulamaları Dijital Eğitim
10. Hafta Hizmet pazarlamasında dağıtım ve tedarik zinciri yönetimi ve havacılık alanındaki uygulamaları Dijital Eğitim
11. Hafta Hizmet pazarlamasında tutundurma çabaları ve havacılık alanındaki uygulamaları Dijital Eğitim
12. Hafta Hizmet pazarlamasında tutundurma çabaları ve havacılık alanındaki uygulamaları Dijital Eğitim
13. Hafta Havacılık alanında pazarlama stratejileri vaka çalışmaları Dijital Eğitim
14. Hafta Havacılık alanında pazarlama stratejileri vaka çalışmaları Dijital Eğitim
15. Hafta Final Kısa Sınav ve Testler
16. Hafta Final
17. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Final 1 80


ÖÇ-11. Havacılık alanında işletme bilgisini kavrama.
ÖÇ-22. Havacılık alanında hizmetin pazarlanmasına ve kavramlara hakim olma.
ÖÇ-33. Havacılık alanında hizmet pazarlaması çeşitliliğini kavrama
ÖÇ-44. Havacılık alanında dağıtım ve tedarik sürecini kavrama.
ÖÇ-55. Havacılık alanında tutundurma faktörlerini kullanmayı kavrama
ÖÇ-66. Havacılık alanında fiyatlandırma stratejisini kavrama
Program Çıktıları
PÇ-1İktisad, işletme alanları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-2Emniyet Yönetim sistemleri alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-3Diksiyon ve Anons alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-4İkram ve Servis alanlarında bilgi sahibi olmak
PÇ-5Temel İlkyardım alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-6Ekip Kaynak Yönetimi alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-7Uçuş Emniyet Mock Up alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-8Acil Durum Operasyonları ve Emniyet Usulleriyle ilgili bilgi sahibi olmak
PÇ-9Sivil havacılık hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-10Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanı hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5          
ÖÇ 6