Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
 Uçak kazalarında, insan hatalarına ilişkin kaza-kırım risklerini azaltarak, uçuş emniyeti konularda bilgi sahibi olmak.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta CRM’in Tarihçesi CRM’in Amacı, Kaynakları, Tanımı, Bilimsel Açıdan CRM Anlatım, Tartışma
2. Hafta Havacılıkta İnsan Faktörü SHELL Modeli Anlatım, Tartışma,Örnek Olay İnceleme
3. Hafta Tehdit ve Hata Yönetimi Anlatım, Tartışma
4. Hafta CRM Becerilerine Giriş Anlatım, Tartışma
5. Hafta İnsan Performans Ve Limitlerinin Bilinmesi, Yorgunlukla Başa Çıkabilme Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İnceleme
6. Hafta Kişisel Farkındalık, İnsan Hataları Ve Güvenilirlik Kültürel Farklılıklar Anlatım, Tartışma
7. Hafta Durum Farkındalığı Dikkat Yönetimi Anlatım, Tartışma
8. Hafta Emniyet ZinciriXHatalar Zinciri Swiss Cheese/ HFACS Modeli Anlatım, Tartışma; Örnek Olay İnceleme
9. Hafta Vize Vize
10. Hafta Dirençlilik Geliştirme Sürpriz Gelişmeler ve Şaşırma Etkisi Anlatım, Tartışma
11. Hafta Assertıveness (Israrcılık/Kararlılık) Karar Verme Risk Yönetimi Anlatım, Tartışma; Örnek Olay İnceleme
12. Hafta Liderlik Ve Yönetim Becerileri Stres Yönetimi,sağlık ve stresi kapsayan fiziksel ve zihinsel limitler İşyükü ve Zaman Yönetimi Anlatım, Tartışma
13. Hafta Ekip Olmak ve Sinerji İletişim Anlatım, Tartışma
14. Hafta Kalabalığın Kontrolü Etkili Brifing/De-brifing Anlatım, Tartışma
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Final 1 80


ÖÇ-1Kazalara yönelik insan ilişkilerinin önemini kavram
ÖÇ-2Etkili iletişim becerilerine sahip olmak.
ÖÇ-3Stres yönetimi, zaman yönetimi ve yorgunlukla başa çıkma tekniklerini öğrenmek
ÖÇ-4iletişim hatalarından kaçınmak
ÖÇ-5İnsan kaynaklı hataları kavramak.
Program Çıktıları
PÇ-1İktisad, işletme alanları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-2Emniyet Yönetim sistemleri alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-3Diksiyon ve Anons alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-4İkram ve Servis alanlarında bilgi sahibi olmak
PÇ-5Temel İlkyardım alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-6Ekip Kaynak Yönetimi alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-7Uçuş Emniyet Mock Up alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-8Acil Durum Operasyonları ve Emniyet Usulleriyle ilgili bilgi sahibi olmak
PÇ-9Sivil havacılık hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-10Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanı hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50