Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / HAVACILIKTA İLETİŞİM VE YOLCU İLİŞKİLERİ

HAVACILIKTA İLETİŞİM VE YOLCU İLİŞKİLERİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HHK1001 1 HAVACILIKTA İLETİŞİM VE YOLCU İLİŞKİLERİ 2/1/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Öğrencilerin gerek kişisel gerek profesyonel yaşamlarında iletişim becerilerini öğrenme, kullanma ve geliştirmelerini amaçlarken,

Önceliği emniyet ve güvenlik olan havacılık sektöründe iletişimin öneminin farkındalığında, Sivil Havacılık alanında bilgi sahibi olmayı, yolcu hizmetleri ve yolcuya yönelik her türlü hizmetin işleyişi hakkında bilgi sahibi olmayı, yolcularla ve tüm çalışanlarla etkin iletişim kurma yöntemlerini, dili ve beden dilini etkin kullanabilme becerilerini, olası sorunlara alternatif çözümler üretebilmeyi, problem çözme becerisi kazandırmayı amaçlar.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için ön koşul yoktur.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Büşra Mertel Erbil
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı günü, saat 17:00-20:00, İncirli Yerleşkesi İncirli 3. Kat A Kor. Derslik 1
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı günü, saat 17:00-20:00, İncirli Yerleşkesi İncirli 3. Kat A Kor. Derslik 1
Öğretim Yöntem ve Teknikleri *Eğitim, ders içerikleri ve sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir.
Temel Kaynaklar - CCM ve CCTM
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
2. Hafta İletişimin Önemi ve İletişim Becerisi Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
3. Hafta Etkili İletişim Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
4. Hafta Beden Dilinin İletişimdeki Yeri Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
5. Hafta Havacılıkta İletişim ve Havacılık Dili Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
6. Hafta Örnek Olay Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
7. Hafta Vize Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
8. Hafta Yolcu ile İletişim Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
9. Hafta Yolcuyu Anlamak Vize
10. Hafta Yolcu İlişkileri Yönetiminin Önemi Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
11. Hafta Yolcu İlişkileri Yönetiminin Önemi Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
12. Hafta Örnek Olay Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
13. Hafta Örnek Olay Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
14. Hafta Havacılıkta İletişim ve Yolcu İlişkilerine Genel Bakış Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Final 1 50


ÖÇ-1Havacılık Sektöründe İletişim
ÖÇ-2Etkili beden dili kullanımını öğrenme
ÖÇ-3Yolcularla İletişim
ÖÇ-4Zor yolcularla başa çıkma teknikleri
ÖÇ-5Stres yönetimi
Program Çıktıları
PÇ-1İktisad, işletme alanları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-2Emniyet Yönetim sistemleri alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-3Diksiyon ve Anons alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-4İkram ve Servis alanlarında bilgi sahibi olmak
PÇ-5Temel İlkyardım alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-6Ekip Kaynak Yönetimi alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-7Uçuş Emniyet Mock Up alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-8Acil Durum Operasyonları ve Emniyet Usulleriyle ilgili bilgi sahibi olmak
PÇ-9Sivil havacılık hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-10Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanı hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5