Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


YOLCU HİZMETLERİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HHK0574 YOLCU HİZMETLERİ 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Sivil Havacılık İşletmeleri yolcu hizmetleri çalışanlarının görevleri,havalimanı diğer bölümler arasında fonksiyonel ilişkileri,havalimanı ve uçağa yolcu giriş-varış işlemleri,yolcu yönlendirme teknikleri,bilgi verme,problem çözme,olağan olmayan durumlarda sorumluluklar ve mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur,temel kavramları açıklayabilirler.
Ön Koşullar Ön koşul yoktur.
Eş Koşullar
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Sinem İkien
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 12:00-13:50, İncirli Kampüsü 4A02
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Sinem İkien, Pazartesi 10:00-11:00 İncirli Kampüsü
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Ders sunumu, GOM
Temel Kaynaklar - Ders sunum, GOM
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dünyada Sivil Havacılık,Türkiyede Sivil Havacılık,ICAO Annexleri genel değerlendirme Sunum
2. Hafta Yolcu Hizmetleri terminolojisi,yolcu kimdir yükümlülükleri nelerdir Sunum
3. Hafta Yolcu hizmetlerine kullanılan kodlar Sunum
4. Hafta Yolcu Hizmetleri check-in, kural tanımaz yolcular ve yaptırımları Sunum
5. Hafta Check-in amaçları ve gereklilikleri Sunum
6. Hafta CRS ,seyahat dokümanları kontrolü Sunum
7. Hafta Özelliği olan yolculara check-in işlemleri Sunum
8. Hafta Vize Vize
9. Hafta Yolcu ve bagaj taşıma mevzuatı,yolcu bagaj tanıtımı ve kabulü Sunum
10. Hafta Fazla bagaj kural ve uygulamaları,ağırlık-parça sistemi,evcil hayvan kabulü,ilave koltuk,kabin bagajı Sunum
11. Hafta Uçuş ve hizmet aksaklıkları,denied boarding,olağan olmayan durumlarda sorumluluklar Sunum
12. Hafta Boarding işlemleri , Uçuş ve hizmet aksaklıklarında yolcu hakları,yolcuya verilecek hizmetler Sunum
13. Hafta Anons kalıpları,Yolcu Hizmetleri ilkeleri,müşteri ilişkileri,problem çözme teknikleri Sunum
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Yolcu Hizmetleri görev ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-2Yolcu Hizmetleri işleyişini ve diğer bölümlerle olan fonksiyonel ilişkilerini değerlendirebilirler.
ÖÇ-3Yolcu hizmetlerinde kullanılan evrakların içerik ve işlevlerini sınıflandırabilirler.
ÖÇ-4Yolcu hizmetlerinde kullanılan İngilizce terimler ve karşılıklarını kullanabilirler.
Program Çıktıları
PÇ-1İktisad, işletme alanları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-2Emniyet Yönetim sistemleri alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-3Diksiyon ve Anons alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-4İkram ve Servis alanlarında bilgi sahibi olmak
PÇ-5Temel İlkyardım alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-6Ekip Kaynak Yönetimi alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-7Uçuş Emniyet Mock Up alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-8Acil Durum Operasyonları ve Emniyet Usulleriyle ilgili bilgi sahibi olmak
PÇ-9Sivil havacılık hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-10Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanı hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4