2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
YOLCU HİZMETLERİ
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
HHK0574
YOLCU HİZMETLERİ
2/0/0
SA
Türkçe
2
Dersin Amacı
Sivil Havacılık İşletmeleri yolcu hizmetleri çalışanlarının görevleri,havalimanı diğer bölümler arasında fonksiyonel ilişkileri,havalimanı ve uçağa yolcu giriş-varış işlemleri,yolcu yönlendirme teknikleri,bilgi verme,problem çözme,olağan olmayan durumlarda sorumluluklar ve mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur,temel kavramları açıklayabilirler.
Ön Koşullar
Ön koşul yoktur.
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.Sinem İkien
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 12:00-13:50, İncirli Kampüsü 4A02
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğr. Gör. Sinem İkien, Pazartesi 10:00-11:00 İncirli Kampüsü
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Ders sunumu, GOM
Temel Kaynaklar
- Ders sunum, GOM
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dünyada Sivil Havacılık,Türkiyede Sivil Havacılık,ICAO Annexleri genel değerlendirme
Sunum
2. Hafta
Yolcu Hizmetleri terminolojisi,yolcu kimdir yükümlülükleri nelerdir
Sunum
3. Hafta
Yolcu hizmetlerine kullanılan kodlar
Sunum
4. Hafta
Yolcu Hizmetleri check-in, kural tanımaz yolcular ve yaptırımları
Sunum
5. Hafta
Check-in amaçları ve gereklilikleri
Sunum
6. Hafta
CRS ,seyahat dokümanları kontrolü
Sunum
7. Hafta
Özelliği olan yolculara check-in işlemleri
Sunum
8. Hafta
Vize
Vize
9. Hafta
Yolcu ve bagaj taşıma mevzuatı,yolcu bagaj tanıtımı ve kabulü
Sunum
10. Hafta
Fazla bagaj kural ve uygulamaları,ağırlık-parça sistemi,evcil hayvan kabulü,ilave koltuk,kabin bagajı
Sunum
11. Hafta
Uçuş ve hizmet aksaklıkları,denied boarding,olağan olmayan durumlarda sorumluluklar
Sunum
12. Hafta
Boarding işlemleri , Uçuş ve hizmet aksaklıklarında yolcu hakları,yolcuya verilecek hizmetler
Sunum
13. Hafta
Anons kalıpları,Yolcu Hizmetleri ilkeleri,müşteri ilişkileri,problem çözme teknikleri
Sunum
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1 Yolcu Hizmetleri görev ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olmak ÖÇ-2 Yolcu Hizmetleri işleyişini ve diğer bölümlerle olan fonksiyonel ilişkilerini değerlendirebilirler. ÖÇ-3 Yolcu hizmetlerinde kullanılan evrakların içerik ve işlevlerini sınıflandırabilirler. ÖÇ-4 Yolcu hizmetlerinde kullanılan İngilizce terimler ve karşılıklarını kullanabilirler.
Program Çıktıları
PÇ-1 İktisad, işletme alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-2 Emniyet Yönetim sistemleri alanında bilgi sahibi olmak PÇ-3 Diksiyon ve Anons alanında bilgi sahibi olmak PÇ-4 İkram ve Servis alanlarında bilgi sahibi olmak PÇ-5 Temel İlkyardım alanında bilgi sahibi olmak PÇ-6 Ekip Kaynak Yönetimi alanında bilgi sahibi olmak PÇ-7 Uçuş Emniyet Mock Up alanında bilgi sahibi olmak PÇ-8 Acil Durum Operasyonları ve Emniyet Usulleriyle ilgili bilgi sahibi olmak PÇ-9 Sivil havacılık hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-10 Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanı hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4