Nesne Tabanlı Programlamanın temel kavramlarını ve uygulamalarını Python programlama dili yardımıyla öğretmek.
Öğrencilere, uygulamalarında Python programlama dilini kullanarak kod yazma güveni kazandırmak.
Ön Koşullar
IE2002 - Programlamaya Giriş
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Ayça Çakmak Pehlivanlı
Asistanlar
Arş. Gör. Abdullah Osman,
Arş. Gör. Ezgi Yıldırım Arslan
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Dersler sunum kullanılarak yapılmakta, uygulamada ise ilgili problemler bilgisayarda program yazılarak çözülmektedir. Öğrencilere ödev verilerek bireysel çalışmaları sağlanmaktadır.
Temel Kaynaklar
- Intro to Python for Computer Science and Data Science, Paul J. Deitel; Harvey Deitel, Print ISBN: 9780135404676, 0135404673, eText ISBN: 9780135404812, 0135404819, Edition: 1st, Copyright year: 2020, Pearson
- Python Crash Course: A Hands-On, Project-Based Introduction to Programming, Eric Matthes, ISBN-10: 1-59327-603-6, ISBN-13: 978-1-59327-603-4.
- Python Programming_ An Introduction to Computer Science 3rd Edition, John Zelle, 3rd Ed. ISBN 1590280288, ISBN13: 9781887902991.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin işleyişi hakkında bilgi, Python diline giriş, Thonny IDE kurulumu ve kullanımı
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Prosedürel programlama ve fonksiyonlar
Sözlü Anlatım
3. Hafta
NumPy ile dizi tabanlı programlama ve Pandas paketi
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Dosya işlemleri ve İstisna yakalama
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Veri görselleştirme, Matplotlib
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Neden nesne yönelimli programlama? Genel nesne yöelimli programlama kavramları.
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Sınıflar ve objeler: Yapıcı metodlar
Sözlü Anlatım
8. Hafta
Vize
9. Hafta
Sınıflar ve objeler: Kapsülleme, veri saklama
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Sınıflar ve objeler: Miras alma
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Çok biçimlilik
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Soyutlama
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Arayüz, soyut sınıf ve soyut metod
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Tekrar, Proje geliştirme
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Final
16. Hafta
Final
17. Hafta
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Laboratuvar
1
40
Final
1
35
ÖÇ-1
Python programlama dili temellerinin kavranması
ÖÇ-2
Kapsülleme, veri saklama, kalıtım gibi nesne tabanlı yazılım geliştirme prensibi temellerinin öğrenilmesi
ÖÇ-3
Veri soyutlama kavramının ve soyut veri tiplerinin tanınması
ÖÇ-4
Sınıf nesnelerinin yaratılması, kullanılması ve imhası
ÖÇ-5
Temel ve türetik sınıf kavramlarının tanımlanması
ÖÇ-6
Soyut sınıfların somut sınıflardan ayırt edilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.