Endüstri Mühendisliği konularında teorik ve uygulamalı proje çalışması yaptırmaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Öğrencinin mezun olacağı en son yarıyılda alınmalıdır.
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Fadime Üney-Yüksektepe, Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Gergin, Dr. Öğr. Üyesi Ilayda Ulku, Prof. Dr. Tülin Aktin, Dr. Öğr. Üyesi Duygun Fatih Demirel, Prof. Dr. Murat Ermiş, Dr. Öğr. Üyesi Okay Işık, Dr. Öğr. Üyesi Ethem Tarhan
Asistanlar
Arş. Gör. Ayşe Paksoy, Arş. Gör. Hasan Hüseyin Çelebi
Ders Gün,Saat ve Yeri
Tez danışmanına bağlı
Görüşme Saatleri ve Yeri
Tez danışmanına bağlı
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Uygulama
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Problem Tanımı
2. Hafta
Problem Tanımı
3. Hafta
Problem Tanımı
4. Hafta
Problem Tanımı Sunuşu
5. Hafta
Literatür Taraması
6. Hafta
Literatür Taraması
7. Hafta
Metodoloji Geliştirme
8. Hafta
Metodoloji Geliştirme
9. Hafta
Metodoloji Geliştirme
10. Hafta
Uygulama
11. Hafta
Uygulama
12. Hafta
Sonuçların Analizi ve Raporlama
13. Hafta
Sonuçların Analizi ve Raporlama
14. Hafta
Sonuçların Analizi ve Raporlama
15. Hafta
Final Sunuşu
16. Hafta
Final Sunuşu
17. Hafta
Final Sunuşu
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
İlk Sunum
1
15
Final
1
85
ÖÇ-1
Veri tabanlarını kullanarak literatür araştırması yapabilir.
ÖÇ-2
Endüstri Mühendisliği ile ilgili problem tanımlayabilir, problem çözüm tekniği ve modeli geliştirebilir.
ÖÇ-3
Proje uygulama alanında veri toplayabilir, düzenleyebilir, analiz edebilir ve sonuçlarI yorumlayabilir.
ÖÇ-4
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir; bireysel çalışma beceri ve alışkanlığı gösterir.
ÖÇ-5
Projenin İngilizce raporunu hazırlayabilir ve İngilizce sunabilir.
ÖÇ-6
Proje çizelgesi hazırlayabilir ve izleyebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.