Günümüzün global iş dünyası bağlamında, örgütsel davranış ve insan kaynakları yönetiminin temellerini öğretmek.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Yabancı dil seviyesi, derse katılım
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Göksel ATAMAN
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar
Gary Dessler, Human Resource Management, 9th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2003.
Stephen P. Robbins, Organizational Behavior,9th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2001.
David A. De-Cenzo, Stephen P. Robbins, Human Resources Management, 6th Edition, John & Wiley Sons Inc., USA, 1999.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İnsan kaynakları yönetiminin stratejik rolü
Sözlü anlatım
2. Hafta
İnsan kaynakları planlaması ve işe alma
Sözlü anlatım
3. Hafta
İşgörenleri değerlendirme ve seçme
Sözlü anlatım
4. Hafta
Adaylarla görüşme
Sözlü anlatım
5. Hafta
Eğitim ve geliştirme
Sözlü anlatım
6. Hafta
Performans değerlendirme ve performans yönetimi
Sözlü anlatım
7. Hafta
Global işgücünün yönetimi
Sözlü anlatım
8. Hafta
Örgütsel davranışa giriş
Sözlü anlatım
9. Hafta
Değerler, tutumlar ve iş tatmini
Sözlü anlatım
10. Hafta
Kişilik ve duygular
Sözlü anlatım
11. Hafta
Algılama ve bireysel karar verme
Sözlü anlatım
12. Hafta
İletişim
Sözlü anlatım
13. Hafta
Liderlik ve güven
Sözlü anlatım
14. Hafta
Stres ve çatışma yönetimi
Sözlü anlatım
15. Hafta
Örnek olay
Vaka Analizi
16. Hafta
Örnek olay
Vaka Analizi
17. Hafta
Örnek olay
Vaka Analizi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar)
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
İnsan kaynakları yönetimi ve örgütsel davranışa ilişkin temel kuramsal çerçeve, tartışmalar ve gelişmeler hakkında bilgi sahibi olunması
ÖÇ-2
İletişim, grup dinamikleri ve motivasyon, liderlik, güç ve politika, etik ve sosyal sorumluluk alanlarına ilişkin temel teorilerin ve modellerin anlaşılması.
ÖÇ-3
İnsan kaynakları yönetimi sürecinin ve fonksiyonlarının analiz edilebilmesi, Bireysel, grup ve örgütsel perspektif açısından iş yerinde insan davranışına ilişkin bütüncül bir anlayışın sağlanması
ÖÇ-4
İnsan kaynakları yönetimine ilişkin temel konuların belirlenmesi ve açıklanabilmesi ve insan sermayesinin etkin bir şekilde yönetiminin altında yatan temel ilkelerin anlaşılması, Örgütsel davranış ve insan kaynakları yönetimine ilişkin güncel konular ve gelecekteki eğilimlerle ilgili teori ve araştırmaların anlaşılması, Bireysel davranış ile davranışın sosyal ve örgütsel bağlamı arasındaki bağlantıya ilişkin anlayışın sağlanması.
ÖÇ-5
Bireysel, takım ve örgüt performansını etkileyen bireysel değişkenlerin, örgütsel yapının ve örgütsel süreçlerin rolünün anlaşılması, Gerçek hayatta karşı karşıya kalınan insana ilişkin ve örgütsel problemlerin çözümünde örgütsel davranış ilkelerinin uygulanabilmesi, İnsan kaynaklarının etkin bir şekilde yönetilmesinin örgütsel performans üzerindeki rolünün anlaşılması
ÖÇ-6
İnsan kaynaklarını yönetmeye ilişkin problem çözme becerilerinin geliştirilmesi, Bireysel değişkenleri, örgüt yapısını ve örgütsel süreçleri uyumlaştırarak etkin bir örgüt tasarlayabilme, Sağlıklı çalışma ortamının sağlanabilmesi konusunda etkin çevre ve tekniklere ilişkin etkilerin tartışılabilmesi.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.