Bu dersin amacı, öğrencilere endüstri mühendisliğindeki güncel konular hakkında vaka çalışmaları yaptırmaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Fadime Üney Yüksektepe
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders, tartışma, rol yapma, simülasyon, oyunlaştırma, gösteri, sunum, grup tartışması
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Öğrenim çıktıları bilgisi
Ders, sunum, envanteri testi
2. Hafta
Kişiler arası iletişim becerileri
Ders, sunum, oyunlaştırma, testler
3. Hafta
Duygusal zeka ve iş hayatındaki başarı
Ders, sunum, oyunlaştırma
4. Hafta
Takım çalışması ve zor insanlarla çalışma
Ders, sunum, oyunlaştırma
5. Hafta
Uluslararası iş etiğinin esasları
Sunum, gösterim, videolar
6. Hafta
Liderlik ve yönetim
Sunum, simülasyon, test
7. Hafta
Zamanı ve stresi yönetme
Ders, sunum, test
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Toplantıları etkili yönetmek
Simülasyon, sunum
10. Hafta
Etkili sunumlar
Sunum, uygulama
11. Hafta
Kariyer yönetimi ve etkili görüşme
Sunum, uygulama
12. Hafta
Yaratıcı problem çözme ve yenilik
Ders, sunum, grup tartışması, oyunlaştırma
13. Hafta
İlkeli tartışma ve ikna etme
Sunum, oyunlaştırma, rol yapma
14. Hafta
Tartışma yönetimi (kişiler arası, içsel, grup içi, gruplar arası)
Ders, sunum, envanter testi
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
40
ÖÇ-1
Farklı vaka çalışmalarını analiz etmek ve çözüm yöntemlerini anlamak.
ÖÇ-2
Popüler endüstri mühendisliği konularını öğrenmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.