- Öğrenci merkezli, eklektik yöntem, proje ve sunumlar
Temel Kaynaklar
Farklı kaynaklardan derlelen mataryeller.
Diğer Kaynaklar
-Öğretmen notları ve (gerekirse) ek kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
DERSE GİRİŞ
2. Hafta
Industrial Revolution and the birth of industrial engineering
Öğrenci odaklı , eklektik, interaktif
3. Hafta
Soft Skills for Engineers
Öğrenci odaklı , eklektik, interaktif
4. Hafta
Innovation How inventors think + Presentation
Öğrenci odaklı , eklektik, interaktif
5. Hafta
Ethics + Presentation
Öğrenci odaklı , eklektik, interaktif
6. Hafta
Mindset + Presentation
Öğrenci odaklı , eklektik, interaktif
7. Hafta
Entrepreneurial Mindset + Presentation
Öğrenci odaklı , eklektik, interaktif
8. Hafta
MIDTERM
Öğrenci odaklı , eklektik, interaktif
9. Hafta
Marketing + Presentation
Öğrenci odaklı , eklektik, interaktif
10. Hafta
Digital Business + Presentation
Öğrenci odaklı , eklektik, interaktif
11. Hafta
Quiz + Presentations
Öğrenci odaklı , eklektik, interaktif
12. Hafta
Robots in the workplace + Presentation
Öğrenci odaklı , eklektik, interaktif
13. Hafta
Management + Presentation
Öğrenci odaklı , eklektik, interaktif
14. Hafta
The Importance of Ergonomics in Industrial Engineering + Presentation
Öğrenci odaklı , eklektik, interaktif
15. Hafta
Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
1
10
Sunum
1
20
Final
1
40
ÖÇ-1
Eleştirel düşünme becerilerini geliştirme ve keskinleştirme.
ÖÇ-2
Sözlü iletişimi başlatma ve devam ettirme, bilimsel alanlarındaki teknik dökümanı anlama ve inceleme
ÖÇ-3
Alanlarına ait kelime bilgisine vakıf olma, bunları kullanma ve cümle ya da paragrafları yeniden yazmak
ÖÇ-4
Dinlerken ve okurken not almak
ÖÇ-5
Belirlenmiş bir konu hakkında İngilizce sunum yapmak
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.