Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir.
A1.1 ve A1.2 basamağında yürüttüğümüz program öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik, çok sık kullanılan ifade şekillerini ve basit cümleleri anlamaları ve kullanabilmelerini, kapsamaktadır. Karşısındakiler yavaş ve anlaşılır konuşur ve yardımcı olurlarsa, onlarla basit şekilde anlaşabilmeleri bu program sonucunda mümkündür.
Kendilerini ve başkalarını tanıtabilmelerini, başka kişilere kişisel sorular yöneltebilmelerini ve bu tür sorulara karşılık verebilmelerini(nerede oturdukları kimleri tanıdıkları, nelerden hoşlandıkları vb.)
Kritik düşünce yetisinin kazandırılması
Farklı kültürlerle kendi kültürünü karşılaştırma ve farklı olanı kabul etme
Grup çalışmalarıyla, bir çalışmanın farklı özelliklere sahip kişilerle, etik değerler
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
Derse katılım ve Proje teslimi
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör. Ayşe Güvenir
Asistanlar
YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salıları, 16.00-18.45 arasında, 4B-04/06
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salıları, 13.00-14.30 saatleri arasında,4-A-03/05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Öğrenci odaklı, analitik düşünmeyi ve krıtik düşünmeyi sağlayıcı
Temel Kaynaklar
-
Hermann Funk, Christina Kuhn, Silke Demme : Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Kurs – und Übungsbuch , Teilband 1
Rita Maria Niemann, Dong Ha Kim :Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Sprachtraining
Wörterbuch Deutsch als Fremdsprache ()
Lesenovelle
Diğer Kaynaklar
-
Dersin hocası tarafından hazırlanmış Çalışma Kağıtları ve farklı kitaplardan oluşturulan derlemeler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin hedeflerinin anlatılması,kitap ve kaynaklarla ilgili bilgi verilmesi, enternasyonal sözcükler, önemli Alman kişilikler
Komünikasyona dayalı
2. Hafta
Kendini tanıtma basit soru cümleleri
Komünikasyona dayalı
3. Hafta
Soru cümleleri
Komünikasyona dayalı
4. Hafta
Fiil Çekimi
Komünikasyona dayalı
5. Hafta
Fiil Çekimleri ve cümle kurma
Komünikasyona dayalı
6. Hafta
Cafe'de sohbet, soru cümleleri
Komünikasyona dayalı
7. Hafta
Soru cümleleri ve şimdiki zaman
Komünikasyona dayalı
8. Hafta
Belirli ve belirsiz artikellerin çoğul durumları, Vize
Yeni isimlerin listelenmesi, tekil ve çoğul artikeller
Komünikasyona dayalı
12. Hafta
Olumsuz ifadeler
Komünikasyona dayalı
13. Hafta
Cümle tipleri
Komünikasyona dayalı
14. Hafta
Ülkeler, şehirler ve yönler
Komünikasyona dayalı
15. Hafta
Haritayla Çalışma, ülkeler ve dilleri
Komünikasyona dayalı
16. Hafta
Grafik anlama, ve olmak fiilinin geçmiş zamanı
Komünikasyona dayalı
17. Hafta
Final
Komünikasyona dayalı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
15
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
1)Kendi kütürünü ve başka kültürleri tanıma
ÖÇ-2
2)Farklı olana saygı
ÖÇ-3
3)Farklı stratejileri kullanma
ÖÇ-4
4)Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenme ve kullanma
ÖÇ-5
5)Kritik düşünme yetisinin kazanılması
Program Çıktıları
PÇ-1
Türk mutfak kültürüne ve inceliklerine hâkim olacaklardır.
PÇ-2
Asya, Avrupa ve Amerika mutfaklarında tanınan geleneksel yemeklerin kökeni, etkileri ve ülkelere göre özelliklerini bilecek, değişik ülke mutfaklarının yemeklerini hazırlayabileceklerdir.
PÇ-3
Besin ve kimya arasındaki ilişkiyi anlayacak böylece besinin hazırlama ve pişirme süreçlerinde geçirdiği kimyasal ve yapısal değişikliklerin nedenini algılayacaklardır.
PÇ-4
Teknolojik gelişimlerin yiyecek üretimine olan etkileri kavrayacak ve uygulayacaklardır.
PÇ-5
Gıda hijyen ve güvenliğini sağlayarak insan sağlığını korunmasına katkıda bulunacaklardır.
PÇ-6
Ulusal ve uluslararası gıda güvenliği standartlarını bilecek ve uygulayacaklardır.
PÇ-7
Pazarlama kavram ve yöntemlerini yiyecek ve içecek sektörü ihtiyaçlarına göre uygulama becerisi kazanacaklardır.
PÇ-8
Çeşitli organizasyon, toplantı ve ziyafetlerin planlanması ve yönetimi hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-9
Çeşitli pişirme yöntemlerini bilecek ve uygulayacaklardır.
PÇ-10
Yiyecek içecek işletmelerinde bütçeleme; menü planlaması ve geliştirme konularına hakim olacaklardır.
PÇ-11
Yiyecek içecek üretimi ile ilgili aşamaları ve kontrolü ayrıca bu süreçlerde ortaya çıkabilecek sorunlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-12
Yeme-içme kültürü, son trendler ve yapılabilecek yenilik çalışmalarını yakından takip edecek, girişimcilik kavramını tanıyacaklardır.
PÇ-13
Bir restoranın veya bir yiyecek üretimi tesisinin üretim ve hizmet alanlarının planlanması, tasarımı, çizimi, ekipman temini ve iç mekan tasarımını yapabileceklerdir.
PÇ-14
Alkollü ve alkolsüz içeceklerin tarihçesi ve hazırlanışını bileceklerdir.
PÇ-15
Sunum ve servis tekniklerini bilecek ve uygulayacaklardır.
PÇ-16
Gıdaların duyusal analizi konusunda bilgi sahibi olacak böylece ürünün amaçlanan kaliteye uygunluğunun değerlendirmesini yapabileceklerdir.
PÇ-17
Etkili iletişim kurma tekniklerine hakim olacaklardır.