Dersin temel amacı,öğrencinin, pazarlamanın temel kavramları ile birlikte pazarlama bileşenlerini tanıması ve ileride, tüketici davranışları ve beklentilerini ayırt edip, yorumlamayabilmesidir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İlk ders-tanışma-pazarlama konusunda serbest sohbet
2. Hafta
Pazarlamanın konusu, gelişimi, son gelişmeler
Ders anlatımı+sınıf içi vaka tartışma
3. Hafta
Pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlamanın rolü
Ders anlatımı+sınıf içi vaka tartışma
4. Hafta
Pazarlama araştırması ve bilgi sistemi
Ders anlatımı+iş dünyasından konuk konuşmacı
5. Hafta
Pazar türleri,tüketici pazarı ve tüketici davranışı
Ders anlatımı+sınıf içi vaka tartışma
6. Hafta
Endüstriyel pazarlar
Ders anlatımı+sınıf içi vaka tartışma
7. Hafta
Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve satış tahmin
Ders anlatımı+sınıf içi vaka tartışma+konuk konuşmacı
8. Hafta
Vize
Ders anlatımı+sınıf içi vaka tartışma
9. Hafta
Vize
Ders anlatımı+iş dünyasından konuk konuşmacı
10. Hafta
Mamul
Ders anlatım+Proje sunum
11. Hafta
Fiyat
Ders anlatım+Proje sunum
12. Hafta
Tutundurma, kişisel satış ve satış geliştirme, reklam ve halkla ilişkiler
Ders anlatım+Proje sunum
13. Hafta
Doğrudan pazarlama ve İnternette pazarlama
Ders anlatım+Proje sunum
14. Hafta
Dağıtım ve Uluslararası Pazarlama
Ders anlatım+Proje sunum
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar)
1
10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Projeler
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Temel pazarlama terim ve anlayışlarını kavramak pazarlama konusunu, kapsamını ve özelliklerini, modern pazarlama yönetimini ve pazarlamaya etki eden mikro ve makro dış çevre faktörlerini açıklayabilir. Pazarlamanın faydaları, çeşitleri stratejik işletme planlaması ve stratejik pazarlama sürecinin aşamalarını açıklayabilir.
ÖÇ-2
Pazarlama karması elemanlarını öğrenmek ve uygulamaları tartışabilmek. Ürünün pazara giriş aşamasından, gerileme aşamasına kadar geçen aşamaları tanımlayabilir.Farklı fiyatlama yöntemlerinin üstün ve zayıf yönlerini açıklayabilir. Dağıtımın rolünü kavrayabilmek.Pazarlama İletişiminin nasıl işlediğini açıklayabilmek. Tutundurma kampanyası planlayabilir.
ÖÇ-3
Tüketici satın alma kararlarının nasıl verildiğini anlamak,profesyonel satın alıcılar ile tüketicilerin karar verme biçimleri arasındaki farklılıkları tanımlayabilir.
ÖÇ-4
Pazarları bölümleme temel yöntemlerini tanımlayabilmek,bölümlemenin amacını açıklayabilir.
ÖÇ-5
Uluslararası pazarlama çevresi ve pazara giriş şekillerini açıklayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Girişimcilik kuramı çerçevesinde girişimcilik kavramını ve türlerini tarihi gelişimi içinde tanımlar
PÇ-2
Kişisel ve kurumsal yenilikçilik ve yaratıcılığı geliştirme yolları hakkında farkındalık geliştirir
PÇ-3
KOBİ yönetiminin ve sorunlarının Büyük İşletme yönetiminden ve sorunlarından farklı yanlarını ayırt eder.
PÇ-4
Yeni iş kurmak için iş planı tasarlar.
PÇ-5
Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma sürecini değerlendirir.
PÇ-6
Girişimcilik ile ilgili edindiği bilgi ve beceriyi kariyer yaşamında kullanır ve iş yeri ortamında uygular.
PÇ-7
Sosyal sermaye ve iletişim yetkinliği sayesinde yeni bir işi sosyal çevrede açıklar.
PÇ-8
Eğitim hayatı boyunca edindiği yenilik ve inovasyon bilgisini güncel bilgilerle yorumlar ve iş yaşamına uyarlar.
PÇ-9
Girişimcilik konusunda edindiği temel ve güncel bilgiler sayesinde, girişimcilik desteklerine nasıl ulaşılacağını saptar, girişimcilik ekosisteminde yaşanan değişim ve paradigma kaymaları hakkında tahminde bulunur.
PÇ-10
Alanında elde ettiği kavramsal ve bilişsel bilgiyi, iş yaşamının gerektirdiği uzmanlık bilgisi ile birleştirir.