Öğrencilere, uluslararası pazarlamanın temel kavramlarını,ilkelerini öğretmeyi amaçlar.Küresel pazarlara giriş stratejilerini,bu pazarlarda, pazarlama karmasına yönelik kararların nasıl verileceğini,pazarlama staratejileri üzerinde etkili olan,ekonomi,politika,kültür gibi makro çevre koşullarının incelenip,öğrenilmesini amaçlanır.
Ön Koşullar
Pazarlama ilkeleri dersini almış olmak tavsiye edilir.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr.Ceyda Aysuna Türkyılmaz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğr.Gör. Meri Taksi Deveciyan ile konuşularak
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatımı,proje sunumları, vaka analizleri, sınıf içi tartışmaları,alanında uzman konuk katılımcılar,kurum ziyaretleri
Temel Kaynaklar
Erdoğan Taşkın, Uluslararası Pazarlama, Türkmen Kitabevi, 1. Baskı, 2012.
Emrah Cengiz, Ercan Gegez, Müge Arslan, Serdar Pirtini, Mehmet Tığlı, Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri, Der Yayınları, 2007
Ders notları
Diğer Kaynaklar
Warren J. Keegan, Mark C. Green, Global Marketing, Pearson, 7. Edition, 2012. Ilan Alon, Eugene Jaffe, Global Marketing, McGraw-Hill Irwin, 1. Edition, 2013.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlamaya Giriş
Sözlü anlatım, vaka tartışması
2. Hafta
Uluslararası Pazarlamaya Giriş ve Bazı Temel Kavramalar
Sözlü anlatım, vaka tartışması
3. Hafta
Uluslararası Pazarlamaya Giriş ve Bazı Temel Kavramalar
Sözlü anlatım, konuk katılımcı
4. Hafta
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Sözlü anlatım, vaka tartışması
5. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Pazar Bölümlendirmesi Ve Hedef Pazar Seçimi
İşyeri gezisi ve örnek üzerinden anlatım
6. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Mamül Politikası
Sözlü anlatım, vaka tartışması
7. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Fiyatlama
Sözlü anlatım-konuk katılımcı
8. Hafta
Vize
9. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Dağıtım Kanalları
Sözlü anlatım, vaka tartışması
10. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Yöntemleri-Reklam -öğrenci sunumları
Sözlü anlatım-Öğrenci sunumları
11. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Yöntemleri-Kişisel Satış ve Diğerleri-öğrenci sunumları
Sözlü anlatım-Öğrenci sunumları
12. Hafta
İthalat/İhracat İşlemleri Ve Yönetimi - öğrenci sunumlar
Sözlü anlatım-Öğrenci sunumları
13. Hafta
Dijital Çağda Uluslararası Pazarlama, Uluslararası Pazarlamada Liderlik-öğrenci sunumları
Sözlü anlatım-Öğrenci sunumları
14. Hafta
Dijital Çağda Uluslararası Pazarlama, Etik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk -öğrenci sunumları
Sözlü anlatım-Öğrenci sunumları
15. Hafta
Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
35
Derse Devam / Katılım
1
15
Final
1
50
ÖÇ-1
Uluslararası pazarlama kararlarını etkileyen makro çevresel faktörlerini açıklama
ÖÇ-2
Uluslararası pazarlama araştırmalarının önemini kavrama
ÖÇ-3
Uluslararası pazarlamada hedef belirleme/pazar seçimi/pazara giriş yöntemlerini kavrama
ÖÇ-4
Uluslararası pazarlarda bölümlendirme, hedef pazarlama ve konumlandırma konularını öğrenme
ÖÇ-5
Uluslararası pazarlarda, pazarlama karması planlamasının öğrenir, adaptasyon ve standardizasyon kararlarının alınmasında etkili faktörler hakkında bilgi sahibi olma
ÖÇ-6
Teknolojik trendlerin ürün ve tüketici bazındaki katkılarını bilme
ÖÇ-7
Potansiyel pazarları belirleyebilme, değerlendirebilme ve birbirleriyle karşılaştırabime
ÖÇ-8
Uluslararası pazarlama, liderlik, etik ve kurumsal sosyal sorumluluk kavramlarının ilişkilendirebilme
Program Çıktıları
PÇ-1
Girişimcilik kuramı çerçevesinde girişimcilik kavramını ve türlerini tarihi gelişimi içinde tanımlar
PÇ-2
Kişisel ve kurumsal yenilikçilik ve yaratıcılığı geliştirme yolları hakkında farkındalık geliştirir
PÇ-3
KOBİ yönetiminin ve sorunlarının Büyük İşletme yönetiminden ve sorunlarından farklı yanlarını ayırt eder.
PÇ-4
Yeni iş kurmak için iş planı tasarlar.
PÇ-5
Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma sürecini değerlendirir.
PÇ-6
Girişimcilik ile ilgili edindiği bilgi ve beceriyi kariyer yaşamında kullanır ve iş yeri ortamında uygular.
PÇ-7
Sosyal sermaye ve iletişim yetkinliği sayesinde yeni bir işi sosyal çevrede açıklar.
PÇ-8
Eğitim hayatı boyunca edindiği yenilik ve inovasyon bilgisini güncel bilgilerle yorumlar ve iş yaşamına uyarlar.
PÇ-9
Girişimcilik konusunda edindiği temel ve güncel bilgiler sayesinde, girişimcilik desteklerine nasıl ulaşılacağını saptar, girişimcilik ekosisteminde yaşanan değişim ve paradigma kaymaları hakkında tahminde bulunur.
PÇ-10
Alanında elde ettiği kavramsal ve bilişsel bilgiyi, iş yaşamının gerektirdiği uzmanlık bilgisi ile birleştirir.